קרן ברק: "מוסי רז חטף את הממשלה הזאת והפך אותה לממשלת שמאל קיצונית"

חברת הכנסת מהליכוד תוקפת את התנהלות הממשלה: "אין כמעט שום אירוע בחוק ההסדרים שלא הייתי עושה יותר טוב" | חבר הכנסת אלון טל על רפורמת הרגולציה: "כולם רוצים רגולציה בישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/09/21 21:36 כה באלול התשפא

קרן ברק: "מוסי רז חטף את הממשלה הזאת והפך אותה לממשלת שמאל קיצונית"
קרן ברק , צילום: כיפה

הלילה (ה') יובא להצבעה בפני חברי הכנסת תקציב המדינה לשנים 2022-2021 לקריאה ראשונה. מוקדם יותר היום עבר בקריאה ראשונה חוק ההסדרים, 59 חברי כנסת תמכו לעומת 54 חברים שהתנגדו. הצעת החוק תעבור לוועדת הכנסת לצורך דיון והכנה לקראת הצבעה בקריאה שניה ושלישית. מוקדם יותר עברה גם הצעת חוק מסגרות תקציב.

חברת הכנסת מהליכוד, קרן ברק, התייחסה בריאיון ל"חדשות כיפה" למספר נושאים שנמצאים על סדר היום, אך את השיחה עמה פתחנו בנושא התקציב. "עצם זה שתקציב עובר זה דבר מבורך", אמרה ברק והסתייגה: "אני שמחה שיש פרויקטים שיקבלו את הכספים, דבר שלא יכול לקרות בלי תקציב. אבל אין כמעט שום אירוע בחוק ההסדרים שלא הייתי עושה יותר טוב, אני מתכוונת להילחם בוועדת הכספים". 

כמי שפעלה עבור העצמאים מה את חושבת על הרגולציה של אביר קארה?
"לא. קודם כל קארה קרא בעבר לקח חלק בחוק רשת ביטחון לעצמאים, אבל לצערי הוא נטש את האג'נדה הראשונית שלו ובכלל לא בטוח אם הרפורמה שלו תצא לפועל".

יש לך בן בכיתה ו', שלחת אותו בראש שקט לבית הספר?

"בתור אמא הבנתי מה ההנחיות, הכל היה מאוד מסודר. אני חושבת שאחרי שנה אבודה בחינוך אני משוכנעת שהחינוך צריך להיות מחוץ להגבלות הקורונה. והחינוך חייב להישאר פתוח, ככה חשבתי גם כשהייתי בקואליציה".

בתחילת השבוע גנץ נפגש עם אבו מאזן. כאשת ימין, את מודאגת מהפגישה? 

"אני מאוד מודאגת, לאורך עשור מנסים להוציא את אבו מאזן מהזירה הפוליטית, והטלנו עליו סנקציות והוא כמעט נעלם, פתאום הוא חוזר לקדמת הבמה עם שטיח אדום כששר הביטחון של ישראל הולך לפגוש אותו. זה אחד האירועים הביזאריים שהיו פה. בני גנץ הוא היה רמטכ"ל לא נתפס שהוא יושב עם אדם כזה". 

דיברת על הדרה של אבו מאזן, אין אינטרס לישראל לחזק את הרשות הפלשתינית?

"אין אינטרס כזה, אין אינטר להעביר לרש"פ כספים, גם מול חמאס, אין שום אינטרס לאפשר להם דיג או להעביר להם חומרי בנייה. בטח שלא בשבוע שבו חייל צה"ל נהרג על ידי מחבלים ארורים. אם כבר יש אינטרס להחליש אותם כדי שיבינו שהפעולות שלהם כמו רציחת חיילים לא יביאו להם דברים חיוביים. מה שקורה פה זה הזיה אחת גדולה, זה נראה כאילו מוסי רז חטף את הממשלה הזאת והפך אותה לממשלת שמאל קיצונית. אנחנו רואים היום שבקטע המדיני מרצ ורע"ם שולטים".

שנה טובה, מה תאחלי לגולשי כיפה? 
"קודם כל בריאות, ושנחזור סוף סוף לשגרה".

ח"כ אלון טל: "כולם רוצים רגולציה בישראל"

חבר הכנסת מכחול לבן, אלון טל, הוא מהמתנגדים לרפורמת החקלאות שהקואליציה הצליחה הבוקר להגיע להסכמות בנוגע אליה. טל לא חושב שזה ניצחון לאגף השמאלי של הממשלה: "כולם רוצים רגולציה בישראל. יש פה תוחלת חיים מאוד גבוהה בזכות הרגולציה אבל חלק מהתקנות מיושנות ולא יעילות. אני מקווה שהפשרה שהושגה תביא להסדר שיאפשר לנו רשות רגולציה אבל שרק תייעץ ולא תחליט על שרי הממשלה".

אתה מודאג מ-24 השעות האחרונות? נראה שח"כ אחד מחזיק פה את כולם.
"תראה, בממשלת השינוי כל ממזר הוא מלך, אני מקווה שכל חברי יתנהלו באחריות ויבינו שיש תמונה גדולה וששום דבר לא שווה את שבירת הכלים. אנחנו בכחול לבן מצליחים לקיים את ההבטחות לבוחרים בלי שאנחנו מגיעים לאיומים".

מה מדאיג אותך בתקציב שצפוי לעבור בקריאה ראשונה?
"אני רוצה לראות תמיכה בכל זרמי היהדות ולא רק באורתודוקסים. אבל אני משוכנע שמה שאנחנו מצביעים עליו עכשיו עוד ישתנה".

בעקבות פגישת אבו מאזן גנץ, יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' טען היום כי ישנם מגעים מתקדמים מול הרש"פ. זה משהו שאתה המכיר?
"אני חושב שעשר שנים אף אחד רציני לא ישב אעם אבו מאזן וזה חבל מאוד. אין סיבה שלו יהיו תכניות רבות של שיתוף פעולה. כל הפוליטיקאים בקואליציה ובאופוזיציה צריכים לראות בזה דבר חיובי.

בחזרה לרפורמת החקלאות. דאגתם בכחול לבן להוציא את רפורמת החקלאות מחוק ההסדרים, האזרחים בישראל ימשיכו לשלם הרבה?
תמיד אמרנו בכחול לבן שצריך רפורמה, המזון בארץ הוא יקר, אבל צריך לזכור שחקלאות היא חלק מהמורשת שלנו. אני משוכנע שההסכם ברפורמת החקלאות תחזק את החקלאות בישראל ובמקביל נצליח להוריד את מחירי המזון.

אלון טל

אלון טל                                                                                                                                                צילום: כיפה

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן