נתניהו על המגעים מול סוריה: "פועלים להצלת חיים. משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין"

ראש הממשלה התייחס לפרשת הישראלית המוחזקת בסוריה, ודיבר גם על מבצע החיסונים: "לא התווכחתי על מחיר כי ידעתי שהוא יקפוץ לשמיים". על התכנית הכלכלית: "יש לנו מקור תקציבי כי הפגיעה בישראל היא מהנמוכות בעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/21 18:06 ה באדר התשפא

נתניהו על המגעים מול סוריה: "פועלים להצלת חיים. משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

34 ימים לבחירות לכנסת ה-24, וראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך את סבבי הראיונות שלו, אותם החל מוקדם מהרגיל הפעם. לאחר שהתראיין בתחילת השבוע לחדשות 12, הגיע הערב (ד') ראש הממשלה לגלי צה"ל, והתייחס למבצע החיסונים, לתכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו בקורונה, וכן לפרשה הביטחונית והמגעים להחזרתה ישראלית המוחזקת בידי משטר אסד בסוריה.

נתניהו אמר בנושא הפרשה הביטחונית כי ישראל נמצאת "בעיצומם של מגעים חשאיים, פועלים להצלת חיים". הוא הוסיף כי הוא "משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין", במטרה לסיים את הפרשה ולהחזיר את הישראלית מסוריה לישראל.

על היציאה מהסגר והפתיחה הנרחבת של המשק שתתחיל ביום ראשון אמר נתניהו כי "היציאה מההגבלות מבוקרת, ותלויה במדדים של מקדם ההדבקה ומספר המתחסנים". 

https://youtu.be/DGk03pfFZ1U
(הראיון של נתניהו בחדשות 12, השבוע)

על מבצע החיסונים, והטענות כי ישראל שילמה מחיר גבוה לחברות החיסונים אמר ראש הממשלה כי "מתחילת הקורונה הייתי בקשר אישי עם חברות החיסונים. אמרתי למנכ"ל פייזר שאני מוכן לחוזה של מיליוני חיסונים ואתם תקבלו את הנתונים שתוכלו לדעת מה מידת ההצלחה שלכם. לא התווכחתי על מחיר כי ידעתי שהוא יקפוץ לשמיים".

"צריכים לשקול זאת", אמר נתניהו על האפשרות לחקיקה שתמנע מעובדים שלא התחסנו לבוא במגע עם קהל. לדבריו, "הדמוקרטיה היא חיים. שיבא הוציא הנחיה בשנות ה-50 שמי שלא מתחסן זו עבירה פלילית. לא צריך להגיע למימדים האלה".

בנושא התכנית הכלכלית אותה מסרב בני גנץ לאפשר להעלות לדיון בממשלה, ועל הטענות של גנץ לשוחד בחירות, אמר ראש הממשלה: "הכל בדיחה. יש לנו מקור תקציבי כי הפגיעה בישראל היא מהנמוכות בעולם. יש לנו תקציב בסיסי ל-2021 בניגוד למה שאומרים ב'נה נה נה'"

לדברי נתניהו, "יש לנו קופסאות קורונה כדי לעזור לכולם וסה"כ הכלכלה במצב מצוין. לא ייתכן שפוליטיקאים עם מפלגת התקשורת ויועצים משפטיים יעצרו את הסיוע לעסקים ועצמאים".