עמית סגל על מבצע החיסונים: החלטה שמגיע עליה פרס ישראל

פרשן חדשות 12 טען באולפן כי אם ההחלטה לשלם יותר על החיסונים הגיעה כדי לקבל אותם כמעט ראשונים בעולם, "זו החלטה שמגיע עליה פרס ישראל", בשל הסיכוי לצאת מהקורונה ראשונים בעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/20 18:58 יא בטבת התשפא

עמית סגל על מבצע החיסונים: החלטה שמגיע עליה פרס ישראל
עמית סגל , צילום: גילי יערי, פלאש 90

ישראל שילמה מחיר גבוה על החיסונים, כמעט פי שניים מארה"ב וממדינות האיחוד האירופי, אך לדברי עמית סגל, זהו מחיר שהיה שווה לשלם אותו. בשידור אמש (ו') באולפן חדשות 12 טען סגל בנוגע למחיר הגבוה ששילמה ישראל עבור החיסונים, כי "זו החלטה שמגיע עליה פרס ישראל".

https://twitter.com/Ariel_iluz/status/1342543921411403776?s=20

לדברי סגל, עלות מחיר החיסונים נמוך בהרבה מעלות של סגר נוסף או של התמשכות הסגר הקיים. לדבריו, אם הברירה הייתה לשלם או יותר כדי לאפשר הורדה דרמטית בתחלואה, שעשויה לקרות, כך על פי מומחים, אחרי כשני מיליון מתחסנים בישראל, היה שווה לשלם גם הרבה יותר לכל חיסון.

בהמשך דבריו חזר סגל על דברים שכתב בסוף השבוע, אז תקף את ה"נהי הבכייני" סביב הקשיים במבצע החיסונים בישראל. סגל כתב כי הדיווחים בתקשורת על קשיים רבים במבצע החיסונים בישראל הם "נהי בלתי פוסק". לדברי סגל, על אף הקשיים המבצע מתנהל בצורה מזהירה - "אין כמוהו בעולם כולו".

נתניהו: "כנראה שנהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה"

"גילוי נאות: אינני יכול לסבול את הנהי הבכייני והבלתי פוסק בתקשורת על 'קשיים במבצע החיסונים'", כתב. "על ההמתנה הארוכה במוקדים הטלפוניים של הקופות, ועל הדיווחים האובססיביים אודות האומלל שקיבל חמש מנות חיסון במקום אחת (ומן הסתם משתעל נוגדנים)".


(עמית סגל בפייסבוק לייב, לפני פיזור הכנסת)

לדברי סגל, "מדובר במבצע מפואר של מערכת הבריאות, שבמסגרתו הוסרה כבר השבוע סכנת מוות מרבע מיליון ישראלים; בהזרקת מאה אלף חיסונים מדי יום, בתנאי אחזקה קשים ובלי שאף חיסון ירד לטמיון". 

עוד כתב: "מול עינינו מתנהל מבצע שאין כמותו בעולם כולו, ושיביא לחיסון אוכלוסיית ישראל בתוך זמן שיא, וזאת בזכות מערכת בריאות וקופות חולים שכה אהבנו להשמיץ. המשיח מגיע על חמור ופה מייללים על העומסים שיצרה השיירה שלו בכביש מספר אחת. הבכיינות והקיטורים כדרך חיים הם כל כך 2020, ממש כמו, הלוואי, הקורונה עצמה".