דיווח: מגעים לשחרור ישראלית שנמצאת בסוריה, בתמורה לשחרור מחבלים

על פי דיווח בטלוויזיה הסורית, מתקיימים מגעים בין משטר אסד לבין ישראל, בתיווך רוסי, לשחרור נערה ישראלית שחצתה את הגבול מישראל לסוריה, בתמורה לשני מחבלים אזרחי סוריה הכלואים בישראל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/02/21 15:08 ה באדר התשפא

דיווח: מגעים לשחרור ישראלית שנמצאת בסוריה, בתמורה לשחרור מחבלים
תמונת ארכיון. הגבול עם סוריה, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

דרמה ביטחונית. על פי דיווח היום (ד') של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, משטר אסד פועל לשחרור שני אזרחי סוריה הכלואים בישראל, בתמורה לשחרור נערה ישראלית שחצתה בטעות, כך על פי הדיווח, את הגבול מסוריה לישראל באזור קוניטרה.

הצנזורה התירה לפרסם: ישראל קיימה מגעים עם רוסיה לסיוע הומניטרי בסוריה

עוד נאמר בדיווח הסורי כי שני האזרחים הסורים הם נהאל אלמקת וד'יאב קהמוז, והמשטר הסורי פועל, בתיווך רוסי, לקיים עסקת חילופי שבויים ולהחזירם לסוריה בתמורה לנערה הישראלית. מדובר בשני מחבלים הקשורים לחיזבאללה, קהמוז הוא תושב הכפר העלאווי רג'ר בגבול ישראל-לבנון, שנידון בשנת 2016 ל-14 שנות מאסר לאחר שהורשע כחבר בהתארגנות של חיזבאללה לבצע פיגועי תופת בצפון הארץ. ניהאל אל-מקת היא אחותו של המחבל סדקי אל-מקת, תושב מג'דל שמס שבגולן, ששוחרר מהכלא בישראל לפני כשנה.

בהמשך דווח בתקשורת הזרה כי הישראלית היא תושבת היישוב החרדי קרית ספר, בת 25.

בישראל הותר אמש לפרסום כי מתנהלים מגעים "בדרגים גבוהים מאוד" עם רוסיה, בנושאים הומניטריים הקשורים ברוסיה. אמש התכנסה ישיבת ממשלה חריגה, שהצנזורה הטילה איפול כבד על הנושאים בהם עסקה, ואף הופץ סדר יום הקשור לנתוני תחלואת הקורונה.

לאחר הדיווחים בסוריה הותר לפרסום כי אזרחית ישראלית חצתה את הגבול לסוריה, ובימים אלה מתנהלים מגעים במעורבות רוסית להשבתה לישראל. בהמשך דווח ב'וואלה' מפי פקידים ישראלים בכירים, כי ראש המל"ל, מאיר בן שבת, ומתאם השבויים הנעדרים ירון בלום, טסו הבוקר למוסקבה, על רקע המגעים בין ישראל לסוריה בתיווך רוסי בנושא.


(פעילות צה"ל בגבול סוריה, ארכיון)