נתניהו: "בן גביר לא ראוי לכהן כשר" | ראיון בחירות מיוחד

ראש הממשלה בראיון בחירות מיוחד, התייחס למגוון רחב של נושאים הקשורים לטיפול בקורונה והאכיפה, המשפט המתנהל נגדו והבחירות המתקרבות. על הממשלה הבאה אמר: "יש הזדמנות להקים ממשלת ימין אמיתית בהנהגתי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/02/21 22:17 ג באדר התשפא

נתניהו: "בן גביר לא ראוי לכהן כשר" | ראיון בחירות מיוחד
נתניהו, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (ב'), חמישה שבועות לפני הבחירות לכנסת ה-24, לראיון באולפן חדשות 12. נתניהו התייחס לתקופת משבר הקורונה, לאכיפה במגזר החרדי, לממשלה הבאה, לאיתמר בן גביר ומנסור עבאס, למשפט המתנהל נגדו וגם לנשיא ארצות הברית הנכנס. 

"רוב הציבור החרדי מאוד ממושמע"

נתניהו הקדים ואמר על משבר הקורונה: "אנחנו הולכים לצאת מזה ראשונים, צריך להבין את זה. בגלל החיסונים ומערכת בריאות פנטסטית, אני רוצה שנצא כולנו מהמשבר - חרדים, ערבים, שמאלנים". 

על הציבור החרדי וההתנהלות שלו, אמר כי רוב הציבור החרדי מאוד ממושמע, והרבנים כמעט כולם קראו להתחסן ולקיים את ההגבלות. "להגיד שאין הפרות? יש. יש ביישובים ערביים וחילוניים גם. כשהנגיף תוקף קהל מתקהל, כמו בהפגנה בבלפור, הוא תוקף. אני מבקש מכולם לשמור על הכללים ואני חושב שיוצאים מזה באמת. העולם משתאה". 

נתניהו השיב לשאלה האם הסגר השלישי היה הסגר האחרון, ואמר כי הדברים תלויים בהתנהגות הציבור. "קבענו מדדי תחלואה. אני מאמין שאם אזרחי ישראל יהיו ממושמעים ונעשה את זה בהדרגה לפי המדדים ויבואו כולם להתחסן, לא רק שזה יהיה הסגר האחרון - אנחנו נצא מהקורונה". 

במהלך הריאיון דובר על גם נושא החיסונים. ראש הממשלה חשף כי הוא מנהל מגעים עם ראשי 'פייזר' ו'מודרנה' על הבאת מיליוני חיסונים נוספים לישראל. בנוסף אמר כי הציע לראשי חברת החיסונים להקים מפעלים בישראל. "אני רוצה שנהיה במצב שכל אזרחי המדינה, ערבים ויהודים, ייצאו להתחסן - ושיהיו להם גם חיסונים להמשך. אני מדבר איתם על הקמת שני מפעלים בישראל שיהפכו אותה למרכז עולמי למחקר פיתוח וייצור לנגיפים הבאים". 

"לא מוטציה לא רוטציה"

ראש הממשלה כבר אמר בימים האחרונים כי לא תהיה רוטציה בשנית. גם הערב עמד נתניהו על העניין והזכיר גם את נפתלי בנט, שנראה שעד כי מיצב את עצמו כלשון המאזניים. "נראה אם אני צריך את בנט או לא. אני חושב שכולם הבינו שאי אפשר לחזור לשני ראשי ממשלה, לא מוטציה לא רוטציה - צריך לצאת מזה לממשלה אחודה. אני חושב שאזרחי ישראל ידאגו שזה לא יהיה כי אני רואה הזדמנות היסטורית להקים ממשלת ימין בנהגתי. באמת למה זה לא יהיה? משום שבסוף הבחירות האלה זה בחירה ביני לבין יאיר לפיד - וזו הסיבה שלא תהיה רוטציה". 

על איתמר בן גביר אמר ראש הממשלה: "הוא לא יהיה בממשלה בכלל, אני מניח שיש קווים מסוימים שהוא לא מסכים להם אבל אני מחליט. הוא יכול לרצות הרבה דברים אבל הוא לא יהיה האצבע ה-61 כי אנחנו נקבל יותר. הוא לא כשיר לכהן כשר בממשלה שלי". נתניהו הסביר למה פעל לחיבור של בצלאל סמוטריץ' ובן גביר: "זה לגיטימי כי אני לא רוצה לאבד קולות". 

ומה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס? "אני לא אשען על אף אחד שמתנגד לציונות. גם לא הימנעות. אני מתחרה עם מנסור עבאס, הוא יריב שלי. אני הולך על החוף בקיסריה, הצעירים צועקים מג'סר א-זרקא 'אבו יאיר', אני עם דמעות בעניים. אני מתחרה בעבאס שהלך עם יריבי לפיד. הוא לא שותף שלי, הוא יריב שלי". 

"המשפט הזה מתנהל, ורואים כמה הוא הזוי ותפור"

במהלך הראיון נשאל ראש הממשלה על המשפט המתנהל נגדו. בנוגע לחוק הצרפתי שיחלץ אותו מהעמדה לדין, אמר: "אני לא אצטרך לעשות את זה משום שהתיקים האלה הזויים ותפורים אז לא יהיה צורך". 

נתניהו המשיך ואמר: "המשפט הזה מתנהל, ורואים כמה הוא הזוי ותפור. ניגודי עניינים מכאן עד קפריסין, פתיחת חקירות נגד ראש הממשלה בלי אישור היועץ המשפטי לממשלה בניגוד לחוק יסוד, דברים איומים שאי אפשר להאמין שדברים כאלו מתבצעים, דברים איומים. אני לא מחפש שום עסקת טיעון כי אני יודע את האמת ואת מה שהולך ומתברר שאין שם כלום". 

"יש לי יחסים נהדרים עם הדמוקרטים"

נשיא ארצות הברית הנכנס, ג'ו ביידן, טרם התקשר לנתניהו גם אחרי שעבר כמעט חודש מאז שהושבע לתפקידו. "הוא יתקשר. אני אגיד לך מה זה אומר לי - יש לנו יחסים מוצקים 40 שנה. אנחנו מכירים אחד את השני ויש הרבה הסכמות בינינו אבל יש גם חילוקי דעות בנושא איראן והפלשתינים". 

נתניהו המשיך ואמר כי "יש לי יחסים נהדרים עם הדמוקרטים. אני רואה מאות חברות קונגרס וסנאטורים, אני רואה 50-50 דמוקרטים ורפובליקנים. מי שתומך במדיניות שלנו - אני איתו. אני לא עם מי שמסכן אותנו, למשל עם אירן גרעינית. מקשיבים לי יפה מאוד".