המועמד הדמוקרטי: "אשאיר את שגרירות ארה"ב בירושלים"

מייקל בלומברג נאם בועידת איפא"ק והתייחס למעמד של שגרירות ארצות הברית. על הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר: "אני תומך בפתרון שתי המדינות דרך משא ומתן ישיר בין הצדדים". גם סגן נשיא ארצות הברית נאם בוועידה ומתח ביקורת על הרשות הפלסטינית

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/03/20 18:06 ו באדר התשפ

המועמד הדמוקרטי: "אשאיר את שגרירות ארה"ב בירושלים"
בלומברג. ישאיר את השגרירות בירושלים, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, מייקל בלומברג, מכריז כי ישאיר את שגרירות ארה"ב בירושלים במידה ויבחר לנשיאות. "אם אבחר תמיד אגבה את ישראל והידידות בין המדינות רק תלך ותעמיק", אמר בלומברג והוסיף, "מקומה של השגרירות האמריקאית נמצא בבירת ישראל". את הדברים אמר במהלך נאומו בועידת איפא"ק.

בנוסף, ביקש בלומברג להתייחס לתכנית המאה, המבקשת לכונן מדינה פלסטינית לצד ישראל, כחלק מהסכם שלום עתידי: "אני תומך בפתרון שתי המדינות דרך משא ומתן ישיר בין הצדדים. כיהודים שלא מסכימים על כלום, אנחנו לא חייבים להסכים על כל פעולה של ממשלת ישראל - ואני לא מסכים עם הכול".

"אפעל נגד הסטנדרט הכפול באו"ם, אתמוך באיסור הפעילות של ארגון BDS בארה"ב", הוסיף המועמד הדמוקרטי, "אם אבחר לנשיאות - תמיד אתמוך בישראל. יש לה את הזכות להגן על עצמה בעצמה. לעולם לא אטיל תנאים על סיוע צבאי לישראל - לא משנה מה".

גם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס נאם בוועידה, ומתח ביקורת על הרשות הפלסטינית: "תוכנית השלום היא הדבר הכי רציני, ריאליסטי ומדויק שאי פעם קרה עבור הפלסטינים. ישראל אף פעם לא הייתה הבעיה במזרח התיכון, אבל כולנו יודעים מי כן"

מי שסירב לקחת חלק בוועידה הוא דמוקרטי, נוסף, ברני סנדרס, שהסביר את היעדרותו: "לעם הישראלי הזכות לחיות בשלום ובביטחון. כך גם לעם הפלסטיני. אני דואג מהפלטפורמה שאיפא"ק מספקת למנהיגים שמתנגדים לזכויות פלסטיניות בסיסיות. מסיבה זו אני לא אשתתף בכנס שלהם". דבריו של סנדרס מגיעים על רקע תקרית מדינית שנוצרה בינו לבין שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שכינה את הסנאטור "בור ושקרן", דברים מהם התנערו בהמשך בסביבת נתניהו. 

ברני סנדרס. "גאה במורשת היהודית שלי"

ברני סנדרס. בחר שלא להגיעצילום: shutterstock