סגן נשיא ארה"ב: "טראמפ הזמין את נתניהו לדון בשלום בארץ הקודש"

סגן נשיא ארה"ב נפגש עם ראש הממשלה בשגרירות האמריקאית בירושלים, ואמר כי נתניהו קיבל הזמנה "לדון בעניינים אזוריים". הוא הוסיף כי נתניהו הוא שביקש להזמין גם את בני גנץ

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/01/20 20:47 כו בטבת התשפ

סגן נשיא ארה"ב: "טראמפ הזמין את נתניהו לדון בשלום בארץ הקודש"
נתניהו ופנס בשגרירות ארה"ב, הערב, צילום: קובי גדעון, לע"מ

עסקת המאה תוצג לנתניהו וגנץ? סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, מאשר הערב (ה') את הדיווחים על כך שבשבוע הבא צפוי הנשיא טראמפ להציג את 'עסקת המאה', כפי שמכונה תכנית השלום שלו למזרח התיכון.

פנס נפגש הערב, לאחר האירוע של פורום השואה הבינלאומי, עם ראש הממשלה נתניהו בשגרירות ארה"ב בירושלים, ואמר לכתבים כי טראמפ הזמין את נתניהו לפגישה בבית הלבן: "הנשיא טראמפ ביקש להזמין את נתניהו לבוא לבית הלבן כדי לדון בעניינים אזוריים ועל האפשרות של שלום בארץ הקודש", אמר פנס.

לדברי סגן הנשיא, ראש הממשלה נתניהו הוא זה שביקש להזמין גם את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וכי הוא קיבל את ההזמנה: "בהצעתו של ראש הממשלה, הזמנתי גם את בני גנץ יו"ר כחול לבן. הוא קיבל את ההזמנה להצטרף לנתניהו בבית הלבן", אמר פנס.

על פי דיווחים שונים הערב, תכנית המאה צפויה לכלול את החלת הריבונות הישראלית על כל היישובים ביהודה ושומרון, בנוסף לסיפוח של כ-30 אחוזים משטח יהודה ושומרון. עוד דווח כי התכנית תכלול הקמת מדינה פלסטינית מפורזת, באם יסכימו הפלסטינים להכיר בישראל.