הבחירות בארה"ב: פיט בוטיג'ג' המועמד הדמוקרטי פורש מהמרוץ

לאחר כישלונו בפריימריז הדמוקרטיים בקרוליינה הדרומית, הודיע ראש עיריית סאות' בנד לשעבר והמועמד הלהט"ב הבולט הראשון לנשיאות כי הוא פורש מהמירוץ: "הדרך הקצרה של ההתמודדות שלנו הסתיימה. נסייע לאחד את האומה"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 02/03/20 07:44 ו באדר התשפ

הבחירות בארה"ב: פיט בוטיג'ג' המועמד הדמוקרטי פורש מהמרוץ
פסל החרות, צילום: pixabay

פיט בוטיג'ג', אחד המועמדים המובילים בבחירות המקדימות על ראשותהמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, הודיע הלילה (שני) כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות. לאחר שסיים אתמול רק במקום הרביעי בפריימריז בקרוליינה הדרומית, המועמד הצעיר ביותר בבחירות לראשות המפלגה, נשא אתמול דברים בעיר הולדתו:

"היום זה הוא רגע של אמת. האמת בה הדרך הקצרה של ההתמודדות שלנו הסתיימה", אמר בוטיג'ג' לקהל תומכיו בסאות' בנד. "אז עלינו להכיר בכך שהנקודה הזאת במרוץ היא הנכונה ביותר לשמור על האמונה במטרות ובאידיאלים שלנו, לזוז הצידה ולעזור לאחד את מפלגתנו ואת האומה. אז הלילה, אני מקבל את ההחלטה הקשה להשעות את הקמפיין שלי לנשיאות".

בוטיג'ג' היה צפוי לטוס מסלמה שבאלבמה לדאלאס שבטקסס, אך במהלך הטיסה הוא הודיע לכתבים כי הוא מתכוון לנחות בסאות' בנד, עיר הולדתו, ושם יישא את ההצהרה בדבר עתיד הקמפיין.

עוד אמר בנאומו כי חרף עזיבתו הוא ימשיך לסייע בניצחון המחנה הדמוקרטי על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "מוטלת עלינו האחריות להבין את המשמעות של הישארות במרוץ. המטרה שלנו תמיד הייתה לסייע באיחוד האמריקנים להביס את דונלד טראמפ ולנצח את העידן למען הערכים שלנו", אמר.

בוטיג'ג' בן ה-37 החל את מסע הבחירות כמועמד אלמוני למדי, שאיש לא נתן לו סיכוי של ממש. חרף מעמדו ועצם היותו ההומו המוצהר הראשון שמתמודד לפריימריז של הדמוקרטים לנשיאות, הוא זכה להצלחות סוחפות בפריימריז הקריטיים באייווה וניו המפשייר.

נזכיר כי, למרות המומנטום היה צפוי כי בוטיג'ג' יתקשה להמשיך להשיג את אותן תוצאות בהיקף לאומי, כשהמאבק הגדול שמצפה לו הוא על זכייה בקולות הלא-לבנים - נקודת מפתח במאמצים לכבוש את ראשות המפלגה הדמוקרטית. ואכן, במדינות הצבעוניות באופן יחסי נבאדה וקרוליינה הדרומית, בוטיג'ג' סיים במקומות השלישי והרביעי אחרי סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן, וברני סנדרס.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן