חברי הפרלמנט האירופי לראש מועצת שומרון: נלחם יחד ברשימה השחורה"

ראש מועצת שומרון הגיע לביקור בזק בן יום בפרלמנט האירופי. נפגש עם כ 15 חברי פרלמנט שהבטיחו לדגן לעמוד לצד השומרון כנגד "הסטנדרט הכפול" של מועצת זכויות האדם של האו"ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/20 10:44 ג באדר התשפ

חברי הפרלמנט האירופי לראש מועצת שומרון:  נלחם יחד ברשימה השחורה"
חבר הפרלמנט הבלגי קון מטסו עם ראש המועצה האזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים השבוע מסע הסברה בבריסל בכדי להלחם ברשימה השחורה. בין השאר קיים מרתון פגישות בן יממה בפרלמנט האירופי, וכן נפגש עם בכירים בפרלמנט הבלגי בהם יו"ר הוועדה למלחמה בטרור בפרלמנט הבלגי שנכנס לתפקידו רק החודש. דגן נפגש עם חברי פרלמנט בכירים רבים בהם: ברט יאן רוייסן חבר הפרלמנט האירופי מטעם הולנד וסגן ראש המשלחת ליחסים עם ישראל בפרלמנט האירופי, לוקאס מנדל חבר הפרלמנט האירופי מטעם אוסטריה,  איזבלה טובליירי חברת הפרלמנט האירופי מטעם איטליה וכן קיים פגישות נוספות. 

הפגישות התקיימו כחלק מהמאבק ברשימה השחורה אותו מובילה המועצה האזורית שומרון. דגן אמר לחברי הפרלמנט האירופי: "הרבה פוליטיקאים בבניין הזה (הפרלמנט האירופי) מדברים ומדברים על השלום. אנחנו עושים את השלום" עוד הוסיף דגן בציניות: "מועצת זכויות האדם של האו"ם שבה חברות מדינות שנושא זכויות האדם בראש מעייניהן כמו כווית קובה וקטאר, שמאוד פעילות למען זכויות אדם במדינות שלהם, מנסים להרוס את אזורי התעשייה שלנו - הנקודה היחידה במזרח התיכון שבה עובדים זה לצד זה ישראלים וערבים ומייצרים דו קיום מדי יום. זה חלק מתעשיית השקרים ואני מודה לך על מה שאתה עושה בנושא הזה"

ברט יאן רוייסן חבר הפרלמנט האירופי מטעם הולנד ענה לדגן : "העסקים ביהודה ושומרון חשובים, לדעתי זה לא יעיל לשים חברות ביהודה ושומרון ברשימה השחורה. חשוב שנעבוד ביחד אני שמח שנפגשנו כאן ושנעבוד יחד על שיתוף פעולה" 

לוקאס מנדל חבר הפרלמנט האירופי מטעם אוסטריה: "קודם כל אני יותר משמח על הביקור שלך, חשוב מאוד להכיר באופן אישי, ולדון בהתפתחויות אחרונות, ואם ארגונים בינלאומיים ואפילו האו"ם מקבלים החלטות שפוגעות בדו קיום באיזור, בין ערבים ליהודים, אזצריך לדבר על כך ולעודד את הדו קיום ביום יום. לכן אני שמח לדבר ולנקוט בפעולה אקטיבית בנוגע להתפתחות האחרונה הזו באו"ם יש דבר אחד שאני תמיד אלחם בו והוא סטנדרט כפול כלפי מדינת ישראל, או יחס כפול כלפי יהודים בביתם ההיסטורי – ישראל, אז תודה לכם שבאם לפרלמנט האירופי אני מצפה להמשך שיתוף פעולה בנושא". 

כאמור בתוך כך, נפגש דגן עם קון מטסו, חבר הפרלמנט הבלגי ויו"ר הוועדה למלחמה בטרור בפרלמנט הבלגי, מטסו ביקש לשמוע מדגן על ההתמודדות של השומרון עם נושא הטרור,  והציע לשתף פעולה בכל הנוגע להתמודדות עם הטרור. וכן הודיע כי הוא מצדו יסייע במלחמה ב BDS. בלגיה היא מדינה הסובלת מאנטישמיות קשה. בין השאר התקיים בה השבוע פסטיבל האנטישמיות בו הוצגו יהודים כחרקים. דגן אמר למטסו: "ה BDS היא תנועה אנטישמית לכל דבר. רואים לצערי את תוצאותיה כאן ברחובות. אני קורא לך לתת יד למלחמה בתעשיית השקרים, שחלק מהסימפטומים שלה היא הרשימה השחורה. רשימה צבועה שכל מטרתה פגיעה במדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן