הפינוי שמאיים על הקואליציה: נדחתה לראשון תשובת המדינה בעניין חומש

נדחתה ליום ראשון תשובת המדינה לבית המשפט העליון בנוגע לפינוי חומש | מסתמן כי חומש תפונה, אך במועד לא ידוע שיקבע על ידי הדרג המדיני. גורמים בקואליציה קיבלו מסרים משר הביטחון בני גנץ שפינוי חומש לא יקרה בתקופה הקרובה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/05/22 13:00 כה באייר התשפב

הפינוי שמאיים על הקואליציה: נדחתה לראשון תשובת המדינה בעניין חומש
צילום: מטה חומש תחילה

סאגת חומש: היום עד חצות הייתה צריכה להתקבל תשובת המדינה לבג"צ בעניין חומש, אך היא נדחתה ליום ראשון. כזכור, בישיבות הסיעה האחרונות אמרו שר הביטחון ושר החוץ לחדשות כיפה כי חומש תפונה.

בתוך כך, אמש (ד') פרסמנו כי גורמים בקואליציה קיבלו מסרים משר הביטחון בני גנץ שפינוי חומש לא יקרה בתקופה הקרובה על מנת שלא לפגוע בשלמות הקואליציה. בנוסף, מסתמן כי התשובה של המדינה בשם גנץ תהיה כי שהפינוי יקרה אך במועד לא ידוע שיקבע על ידי הדרג המדיני.

שקד: "עושים הכל כדי שחומש לא תפונה", בנט: "צריך להפעיל שכל ישר"

הפינוי המסתמן מעורר את זעמם של הצד הימני בקואליציה, בראשם אורבך ושקד. נזכיר כי השרה שקד אמרה אתמול כי "אנחנו עושים הכל כדי שחומש לא תפונה, המשך קיום הישיבה שם הוא סמלי ומשמעותי. הישיבה הזו פונתה המון פעמים, צריך לשים לזה סוף ולאפשר לתלמידי הישיבה ללמוד".

ראש הממשלה אמר מוקדם יותר השבוע (ג') כי "יש חוק שקובע שבנייה ביישובים שהיו חלק מההתנתקות היא בלתי חוקית, נכון לעכשיו החוק לא שונה. כבר עשור מפנים את חומש כל פעם מחדש, ואנחנו מדברים על כך וצריך להפעיל שכל ישר ואנו בעיצומו של גל טרור ואנחנו חייבים לנהוג בחכמה".

גנץ לחדשות כיפה: חומש תפונה