מרדכי דימנטמן ל"חדשות כיפה": בימינה הבטיחו שיעזרו והצביעו נגד ביטול חוק ההתנתקות

אביו של יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע טרור לפני כחצי שנה בסמוך לחומש, הגיע היום למליאה וראה את חברי הכנסת מימינה ותקווה חדשה מצביעים נגד ביטול חוק ההתנתקות: "יש באג בדמוקרטיה שהנבחרים אינם משועבדים למה שאמרו לבוחרים"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/05/22 17:11 כד באייר התשפב

מרדכי דימנטמן ל"חדשות כיפה": בימינה הבטיחו שיעזרו והצביעו נגד ביטול חוק ההתנתקות
מרדכי דימנטמן, צילום: Yonatan Sindel /Flash90

‏בני משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח סמוך לחומש לפני כחצי שנה כאשר עשה דרכו לישיבה, הגיעו היום (ד') לדיון על ביטול חוק ההתנתקות שהתקיים במליאת הכנסת. הצעת החוק נפלה ובני המשפחה רארו את חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגדה.

"יצאנו מדיון במליאה, כאשר הקואליציה בתמיכת תומכי הטרור לא נתנה להעביר את ביטול חוק ההתנתקות הבלתי מוסרי", אמר לחדשות כיפה מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה. "החוק הזה הושג עלי ידי אנשים שהבטיחו שדין נצרים כדין תל אביב והפכו את המצע שלהם. יש באג בדמוקרטיה שהנבחרים אינם משועבדים למה שאמרו לבוחרים". 

"במבחן התוצאה הם נותנים פרס לטרור"

דימנטמן האב אמר שהוא אמנם מאוכזב אבל ודאי שלא מופתע. "אני מאוכזב במיוחד מחברי הכנסת שהצביעו נגד כאשר לכל אורך הדרך בשבעה הבטיחו שיעשו הכול על מנת שחומש תבנה, הישיבה והיישובים. במבחן התוצאה הם נותנים פרס לטרור ודמו של יהודה שהשאיר לנו צוואה חיה, חתומה בדם, המשכת ההתיישבות והתורה בחומש ובעל המרחבים - בינתיים לא נקלט". 

"עדיין יש מתנגדים מסיבות פוליטיות, אנטי ציוניות ואנטי ערכיות. זה מאוד מאכזב. אנחנו בטוחים שחומש תקום - עוד שבוע או עוד חודשיים אבל ברור שבסופו של דבר יהיה שם ישוב גדול בעזרת השם. הממשלה לא רוצה בזה? בסדר, יהיה מישהו אחר שיעשה את זה. אנחנו לא פותרים את הממשלה ממתן הפרס לטרור ורוצים כבר לאלתר יפסיקו להציק לתושבי חומש ושבי שומרון ויתנו לבנות את היישוב כמו שצריך". 

בשבוע שר הביטחון גנץ אמר לנו בחדשות כיפה שחומש תפונה. בתגובה חברי ימינה וביניהם שקד אמרו שהם עושים הכול כדי למנוע פינוי. מישהו מהם דיבר איתך?

"הם אלה שהדליקו את הבערה הזאת ועכשיו הם רוצים פרס על הכיבוי? בינתיים הם לא מצליחים לכבות. מי שהביא את השריפה הזאת שמצרים את צעדי חומש זו הממשלה וכל החברים בה, למרות הבטחות שהבטיחו לנו ולמרות הבטחות מפורשות שאמרו במערכת הבחירות".