גנץ לחדשות כיפה: חומש תפונה

בדומה לשר החוץ לפיד, שר הביטחון גנץ אמר בישיבת סיעת כחול לבן כי חומש אכן תפונה. במענה לשאלה האם גם חאן אל-אחמר יפונה השיב בדיפלומטיות, "מה שאפשר יהיה לעשות זה מה שנעשה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/05/22 16:24 כב באייר התשפב

גנץ לחדשות כיפה: חומש תפונה
בני גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סאגת חומש: ביום רביעי השבוע צפויה להינתן תשובת המדינה על ידי שר הביטחון בני גנץ בעניין פינוי הישיבה בחומש בעקבות עתירות רבות שהגישו ארגוני שמאל נגד המתיישבים במקום. במענה לשאלת כיפה אמר היום (ב') שר החוץ לפיד: "מקומות לא חוקיים לא צריכים להיות".

גם שר הביטחון בני גנץ סבור כך, ובמענה לשאלת כיפה בישיבת סיעת כחול לבן אמר: "חומש תפונה. היא לא יכולה להימצא שם מכוח חוק ההתנתקות. אנחנו מפעילים את שיקול הדעת שלנו נוכח האירוע בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל ואפשרנו להם להישאר במקומם לעת הזאת". במענה לשאלה האם גם חאן אל אחמר יפונה השיב בדיפלומטיות, "מה שאפשר יהיה לעשות זה מה שנעשה". 

נזכיר כי גנץ אמר לפני כחודש בשיחה סגורה עם חברת הכנסת עידית סילמן כי חומש תפונה בקרוב באופן סופי. לטענת שר הביטחון, כלל חברי הממשלה, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ושר המשפטים גדעון סער מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך כיוון שכך דורש החוק. השאלה היא לא שאלה של היתכנות אלא של זמן.