טור אורח הרפורמה בכשרות | מה שהשר כהנא מציע זה חלטורה

אנשים שלא בקיאים בכשרויות וברבנים, פשוט לא ייכנסו לחנויות שאין להם הכשר רבנות אמתי. רוצים לעשות רפורמה? אני מקבל, אבל ככה זאת לא רפורמה, ככה זה 'משמרות המהפכה'

חדשות כיפה יענקי פרבר 21/07/21 13:42 יב באב התשפא

הרפורמה בכשרות | מה שהשר כהנא מציע זה חלטורה
השר כהנא במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מתן כהנא לא עושה רפורמה, הוא עושה מהפכה, ומי שיינזק מזה יהיו שומרי כשרות שאינם דתיים. המהפכה שמתכנן שר הדתות היא כביכול לבוא לקראת בעלי העסקים, רק תפגע בעסקים, מאחר ורוב שומרי הכשרות גם אם הם לא דתיים, הם רוצים כשרות אמתית, ולא כשרות חלטוריסטית.

יש אנשים שלא בקיאים בכשרויות וברבנים, והם לא יידעו לעשות את ההבדל, מה שיקרה הוא, שמסורתיים שמקפידים על כשרות אמתית, פשוט לא ייכנסו לעסקים שאין להם הכשר רבנות אמתי. והבעלים לא יחליף כשרות, כי הוא רוצה נניח לעבוד גם בשבת. ‏‎המסעדות יחטפו נזק והם ישלמו יותר לכל מיני שרלטנים מטעם שיחגגו על המהפכה, שומר כשרות אמיתי לא ידרוך בחנויות האלה.

הטענה כי החרדים רוצים רק ג'ובים, היא לא רלוונטית, כי את הג'ובים יאיישו סרוגים, אז מה הועילו חכמים בתקנתם, הג'ובים פשוט יחליפו כיפות, בנוסף טוענים תומכי המהפכה, כי החרדים בכלל לא אוכלים את הכשרות של הרבנות, טענה לא נכונה בעליל, בשנים האחרונות יותר ויותר חרדים אוכלים רבנות, אין הכוונה על המיינסטרים החרדי, כי המיינסטרים החרדי לעולם לא יאכל רבנות.

אבל חשוב לזכור שהמיינסטרים החרדי לא בדיוק חובב מסעדות, אברכי כולל, וחסידים משלל חסידויות כמעט ולא אוכלים במסעדות, רוב החרדים שאוכלים במסעדות הם חרדים מודרניים, חרדים אקדמאים, חיילים חרדים, וחרדים לייט, וחרדים על הגדר (לא פה ולא שם), הרבה מאד מהחרדים האלה אוכלים רבנות. לא כל את כל הרבנויות, אבל ירושלים, תל אביב, צפת, כרמיאל, פתח תקווה, רחובות, ועוד מספר ערים, הם כשרות רבנות שחרדים רבים אוכלים, ועכשיו אותם חרדים לא ייכנסו למסעדות הללו.

מה שיקרה הוא פשוט, חילונים, דתיים, חרדים, שומרי כשרות, שומרי מסורת, לא ייכנסו למקומות עם כשרות חלטוריסטית, רוצים לעשות רפורמה? אני מקבל, אבל ככה זה לא רפורמה, ככה זה 'משמרות המהפכה'. בעלי חנויות מחללים כשרות יקבלו תעודת כשרות, זה לא הגיוני, בעלי חנויות ימכרו באותו מטבח חלב ובשר, כל רב מטעם או משגיח שלא יודע את ההבדל בין חלב נוכרי לאבקת חלב נוכרי יקבל החלטות כשרות אצל בעל עסק שמחלל שבת, שלא מקפיד על בישול עכו"ם, העיקר שעל החלון יהיה תלוי שלט "כשר".

מהר מאוד תתגבש רשימה של מסעדות ובתי קפה וגלידריות וכו' שהכשרות שם מפוקפקת, העסקים הללו יינזקו, ואנשים שעד היום אכלו רבנות, יפסיקו לאכול, העסקים יינזקו, אבל מתן כהנא ואביגדור ליברמן יישבו לשתות, ומדינת ישראל נבוכה.