מתקפת כטב"מים בצפון ובדרום: אזעקות הופעלו במפרץ חיפה ועוטף עזה

צה"ל יירט שני כלי טייס של חמאס שחדרו לשטח ישראל מרצועת עזה וכלי טיס נוסף של חיזבאללה שחדר לישראל באיזור עכו. במקביל, הירי לדרום נמשך ואזעקות הופעלו בעוטף עזה ובאר שבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 16:17 ח בחשון התשפד

מתקפת כטב"מים בצפון ובדרום: אזעקות הופעלו במפרץ חיפה ועוטף עזה
ירי רקטות לעבר ישראל. אילוסטרציה, צילום: Ail Ahmed/Flash90

המתיחות בדרון ובצפון נמשכת: צה"ל יירט שני כלי טיס שחדרו לישראל במרחב ניר עוז ועין הבשור בעוטף עזה, הזרוע הצבאית של חמאס לקחה אחריות על הירי והודיעה כי מדובר במל"טים מתאבדים. בצפון סוכל כטב"מ של חיזבאללה שחדר לישראל מהמרחב הימי, באיזור עין המפרץ. מוקדם יותר היום (ב') צה"ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה במרחב הר דב ותכננה על פי החשד לשגר רקטות לעבר שטח ישראל.

צה"ל נערך לתמרון קרקעי: עשרות משגרי פצמ"רים ועמדות נ"ט סוכלו

במקביל לירי הרקטות ושיגור כלי הטיס, צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה וביממה האחרונה הותקפו למעלה מ-320 מטרות ברחבי הרצועה. בין היעדים שהותקפו: מנהרות טרור, מפקדות מבצעיות, מתחמים צבאיים ועמדות תצפית. כמו כן, ביממה האחרונה צה"ל השמיד מטרות העלולות לסכן את הכוחות הנערכים בעוטף עזה לקראת תמרון ברצועה ובתוך כך תקף עשרות משגרי פצמ"רים ועמדות נ"ט בשטח הרצועה.

דובר צה"ל: "ארבע עשרה משאיות עם מים, אוכל וציוד רפואי נכנסו דרך מעבר רפיח"

בתוך כך, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי התייחס הבוקר לסוגיית הסיוע ההומניטרי לעזה וציין כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני, נכנסו לדרום הרצועה ארבע עשרה משאיות עם מים, אוכל וציוד רפואי דרך מעבר רפיח: "המשאיות נבדקו על ידי גורמי ביטחון ישראלים. תכלית המשאיות הוא לאפשר לאו"ם להחזיק את המרחב שקבענו בטוח. כל אספקה אחרת, כולל דלקים, או אספקה הומניטרית שתגיע לחמאס, תסוכל על ידינו".