דרישה מהיועמ"שית: חקירה נגד השר מעוצמה יהודית

בעקבות קריאתו של השר למורשת, עמיחי אליהו, לא להיענות לפסיקת בג"צ לפסילת מינויו של דרעי לכהן כשר, חבר הכנסת ולדימיר בליאק פנה ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגדו

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/01/23 19:13 כה בטבת התשפג

דרישה מהיועמ"שית: חקירה נגד השר מעוצמה יהודית
הרב עמיחי אליהו, צילום: Yonatan Sindel/flash90

השר למורשת הרב עמיחי אליהו, התייחס הערב (ד') לפסילת מינויו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי לכהן כשר וקרא לא להקשיב לפסיקת בג"צ. "קורא לחבריי בממשלה לא להיענות לפסיקת בג"צ. החלטת בית המשפט היא אינה אחראית ומושפעת מאינטרס פוליטי צר. לשופטים אין סמכות בחוק להתעלם מחוק יסוד ולרמוס את ממשלת הימין הזו על החלטותיה. אני קורא לחבריי בממשלה לא להיענות לפסיקת בג"צ שכן זו החלטה שאינה חוקית. ולקדם במהירות את הרפורמה במערכת המשפט", כתב השר למורשת בעמוד הטוויטר שלו.

https://twitter.com/Eliyahu_a/status/1615719810138275841

"נבחר ציבור, ועל אחת כמה וכמה שר בממשלת ישראל ראוי כי יכבד את החוק"

בעקבות כך, מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד, פנה ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר עמיחי אליהו על דבריו בחשבון הטוויטר שלו.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

״אני פונה בדרישה לפתוח בחקירת פלילית בגין קריאה להמרדה. נבחר ציבור, ועל אחת כמה וכמה שר בממשלת ישראל ראוי כי יכבד את החוק, את מערכת המשפט ואת שופטי בית המשפט העליון", כתב חבר הכנסת מיש עתיד .

"עוול נגד שני מיליון אזרחים - נפעל בכל דרך חוקית כדי לתקן"

עם הכרעת בג"צ, ראשי מפלגות הקואליציה שלחו הודעה בה הם מחזקים את אריה דרעי ואת סיעת ש״ס: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן וניסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד".

עוד הוסיפו וכתבו כי "מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי.  אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".