דרמה פוליטית: בג"צ פסל את מינוי דרעי לשר

דרמה של ממש במערכת הפוליטית: אחרי שבוע וחצי מותחים במיוחד, שופטי בג"ץ הכריעו היום והחליטו כי יו"ר ש"ס אריה דרעי לא יכול לכהן כשר - ראש הממשלה נתניהו ייאלץ לפטר אותו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/01/23 16:01 כה בטבת התשפג

דרמה פוליטית: בג"צ פסל את מינוי דרעי לשר
צילום: Flash90

טלטלה פוליטית בקואליציה: שופטי בג"ץ הכריעו היום (ד') כי המינוי של שר הבריאות והפנים אריה דרעי היה פסול וכי הוא חורג מעילת הסבירות. 10 שופטים מול שופט אחד שהתנגד לפסילה, השופט אלרון. ההשלכות: ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך לפטר את השר הבכיר, או שיעבור על פסיקת בג"צ. 

המינוי של אריה דרעי נפסל

הסיבה לפסילת המינוי של דרעי היא אותה פרשה בה הגיע רק בשנה שעברה לעסקת טיעון, לפיה הוא יפרוש מהכנסת ה-24, דרעי שב לחיים הציבוריים וכחצי שנה לאחר עסקת הטיעון כבר מונה לשר, בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון. 

"אם דרעי לא בממשלה - אין ממשלה"

דרעי אמר בעבר כי אינו מתכוון להתפטר בעצמו מהכנסת וכעת יצטרך ככל הנראה נתניהו לבצע זאת בעצמו, רק הבוקר איים שר הרווחה אריה דרעי ואמר כי, "ב"כאן רשת ב". "אם בית המשפט אכן יפסול את דרעי, ראש הממשלה יצטרך לקבל החלטה כיצד ינהג. לאורך כל הדרך אמרנו שאין שום סיבה שדרעי לא יכהן כשר בכיר בממשלת ישראל. לא יפסלו את דרעי מסיבות משפטיות. אני לא אומר לנתניהו מה לעשות אבל נתניהו יודע שאם דרעי לא בממשלה - אין ממשלה. נכנס את מועצת חכמי התורה ושם תתקבל החלטה מבחינת ש"ס. 

גורמים בליכוד תקפו את מרגי והדברים שאמר, ומסרו ל"חדשות כיפה" כי האמירות שנשמעות מצד ש"ס על פירוק הממשלה מלמדות שאת דרעי לא מעניין ימין או שמאל, רק הכיסא. לפרק ממשלת ימין על מלא בגלל גחמה של בג"צ זו טעות ברמת אוסלו.