הלם במפלגת ש"ס: "נפל דבר בישראל"

דרמה במערכת הפוליטית: שופטי בית המשפט העליון הכריעו היום כי המינוי של אריה דרעי לשר על ידי נתניהו לשר לוקה לחוסר סבירות קיצוני | ש"ס: "פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי ש"ס ותומכיה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/01/23 16:18 כה בטבת התשפג

הלם במפלגת ש"ס: "נפל דבר בישראל"
חברי ש"ס , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הפסילה הדרמטית של המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי מלכהן כשר, במפלגת ש"ס מיהרו להוציא תגובה זועמת בה הם תוקפים את ההחלטה של שופטי בג"ץ היום (ד') ומכנים אותה כהחלטה פוליטית ונגועה.

בש"ס מסרו: "נפל דבר בישראל. בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות. מצביעי ש"ס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לש"ס בראשות אריה דרעי. 

היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית. הפסילה השערורייתית של יו״ר ש"ס מכהונת שר, איננה רק פגיעה אישית בדרעי אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי ש"ס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט. 

תנועת ש"ס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג״צ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה. ש"ס לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה".