לפיד מזהיר: "אם אריה דרעי לא יפוטר - ממשלת ישראל עוברת על החוק"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב על הכרעת בג"צ בעניין מינויו של דרעי לשר וטען כי אם נתניהו לא יפטר אותו - ממשלתו לא חוקית: "ישראל כבר לא תהיה דמוקרטיה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/01/23 16:23 כה בטבת התשפג

לפיד מזהיר: "אם אריה דרעי לא יפוטר - ממשלת ישראל עוברת על החוק"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טלטלה פוליטית בקואליציה: שופטי בג"ץ הכריעו היום (ד') כי המינוי של שר הבריאות והפנים אריה דרעי היה פסול וכי הוא חורג מעילת הסבירות. 10 שופטים מול שופט אחד שהתנגד לפסילה, השופט אלרון. ההשלכות: ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך לפטר את השר הבכיר, או שיעבור על פסיקת בג"ץ. 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר בתגובה לפסיקת בג"צ כי "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק. ממשלה שאינה מצייתת לחוק, היא ממשלה לא חוקית. היא לא יכולה יותר לדרוש מהאזרחים לציית לחוק. אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק".

דרעי.

דרעי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ש״ס: חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט

תנועתו של ש"ס הגיבה על ההכרעה של בג"צ: "נפל דבר בישראל. בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות. מצביעי ש"ס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו״ר שס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לשס בראשות אריה דרעי. היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית".

חברי ש"ס

חברי ש"ס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפסילה השערורייתית של יו״ר שס מכהונת שר, איננה רק פגיעה אישית בדרעי אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי שס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט. תנועת ש"ס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג״צ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה. ש"ס לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה.

"אינם מפנימים שהעם אמר את דברו", "שמים את עצמם מעל החוק"

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ההחלטה של דרעי. השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הגיב ואמר כי "לכל מציעי הפשרות וההסכמות - היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו".

שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף הגיב לפסיקת בג"צ: "מאות אלפי אזרחי ישראל הביעו את אמונם באופן מובהק ברב דרעי, ואת רצונם לראותו שר בממשלה. ההחלטה לפסול אותו היא עוד דוגמה מוחשית לסיבות שיצרו את משבר האמון בין אזרחי ישראל למערכת המשפט. יהדות התורה תתמוך בכל הליכי החקיקה הנדרשים לקיום רצון העם שבחר ברב אריה דרעי שייצג אותו בממשלה. מדינת ישראל זקוקה לרב אריה דרעי בהנהגה".

גם יו''ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוזהגיב להחלטת בג"ץ ואמר כי "בית המשפט העליון שוב שם את עצמו מעל החוק. היום יותר מתמיד כולם מבינים: הרפורמה המשפטית הכרחית להמשך קיומה של הדמוקרטיה הישראלית".