"עוול נגד שני מיליון אזרחים - נפעל בכל דרך חוקית כדי לתקן"

ראשי מפלגות הקואליציה הוציאו הודעה בעקבות הכרעת בג"צ בעניין מיניו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי לשר: "נתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/01/23 16:55 כה בטבת התשפג

"עוול נגד שני מיליון אזרחים - נפעל בכל דרך חוקית כדי לתקן"
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

טלטלה פוליטית בקואליציהשופטי בג"ץ הכריעו היום (ד') כי המינוי של שר הבריאות והפנים אריה דרעי היה פסול וכי הוא חורג מעילת הסבירות. 10 שופטים מול שופט אחד שהתנגד לפסילה, השופט אלרון. ההשלכות: ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך לפטר את השר הבכיר, או שיעבור על פסיקת בג"ץ. 

ראשי מפלגות הקואליציה שלחו הודעה בה הם מחזקים את אריה דרעי ואת סיעת ש״ס: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן וניסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד".

"נפעל בכל דרך חוקית כדי לתקן"

עוד הוסיפו וכתבו כי "מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי.  אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לוין: "הודעה אבסורדית", סמוטריץ': "הממשלה לא תתפרק"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין הגיב להכרעת בג"צ בעניין מינויו של דרעי. " היום בשעה 16:00, קיבלו רבים מאזרחי ישראל הודעה אבסורדית מבית המשפט העליון, לפיה הצבעתם בבחירות שהתקיימו לפני חודשיים - בוטלה. הפסיקה שניתנה היום רומסת לא רק את הצבעתם של קרוב לארבע מאות אלף מצביעי ש״ס, אלא גם את בחירתם של רוב אזרחי ישראל, אשר ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והצביעו בעד ממשלה בראשות נתניהו, אשר אריה דרעי שותף בכיר בה". 

עוד הוסיף ואמר כי "צר לי מאוד על כך שראשי מערכת המשפט לא מצאו גם הפעם לכבד את הכרעת העם, את שיקול דעתו של ראש הממשלה, ואת החלטת הכנסת שהביעה אמון בממשלה המכהנת. אעשה את כל הדרוש על מנת שהעוול הזועק לשמים שנעשה לרב אריה דרעי, לתנועת ש״ס ולדמוקרטיה הישראלית - יתוקן במלואו".

שר האוצר ויו״ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפסק הדין של בג"צ בעניינו על השר דרעי: "בשמאל טוענים שהדמוקרטיה בסכנה והאמת שככה זה נראה היום. לא יכול להיות שבמדינה דמוקרטית 10 שופטים יחליטו במקום רוב אזרחי ישראל מי צריך לכהן כשר ללא כל בסיס בחוק. הממשלה לא תתפרק. נמשיך בעזרת השם לקדם את הרפורמה במערכת המשפט עבור כלל אזרחי ישראל והחלטת בג"צ רק מוכיחה שוב כמה היא חיונית".