לקראת מצעד הדגלים: כוננות שיא בירושלים, בארגוני הטרור מאיימים

ביום ראשון יחול יום ירושלים, במסגרתו יצעדו אלפים ברחובות העיר במסגרת ריקוד הדגלים המסורתי | "להיות בשיא המוכנות והדריכות, ולהתכונן לאפשרות שפלשתינים ימותו", נכתב בתקשורת הפלשתינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/22 14:52 כה באייר התשפב

לקראת מצעד הדגלים: כוננות שיא בירושלים, בארגוני הטרור מאיימים
ריקוד דגלים. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

מתיחות בבירה: לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים - הרוחות מתחילות לסעור. מדיווחים בתקשורת הפלשתינית עולה כי ישנה כוננות שיא בקרב הפלגים הפלשתיניים בעזה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי. כזכור, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, המצעד צפוי השנה לעבור דרך שער שכם. נזכיר כי בשנה שעברה נורו טילים לכיוון הבירה בזמן המצעד, בימים שקודם פרוץ שומר החומות.

בתוך כך, בעזה פתחו ארגוני הטרור חדר מצב מיוחד לקראת יום ראשון: "הזרוע הצבאית של הפלגים הפלסטיניים נתנה הוראה להיות בשיא המוכנות והדריכות, ולהתכונן לאפשרות שפלשתינים ימותו", נכתב בדיווחים של התקשורת הפלשתינית.

טאהא: "פרובוקציה בזויה", שוסטר: "נחגוג בשקט"

חבר הכנסת וליד טאהא מרע"ם אמר הבוקר (ה') כי המצעד הוא "פרובוקציה בזויה בשכונה האסלאמית בירושלים". את הדברים אמר בראיון לרדיו מכאן, והוסיף: "אנחנו חלק אינטגרלי מהעם הפלסטיני ופוסלים זאת".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר התייחס גם הוא הבוקר (ה') למצעד ואמר בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו ממשיכים מסורת ארוכת שנים של חגיגת יום ירושלים, אנחנו נמשיך גם ביום ראשון הזה, נעשה את זה בביטחון בביטחה ובלי להתגרות. נשמור על כל מי שיהיה באזור העיר העתיקה. אני מבקש מכל מבקשי רעתה של מדינת ישראל אל תתאיימו עלינו. אנחנו נחגוג בשקט, בצנעה, אבל בשמחה".

כאמור, למרות מסרים שהועברו לפיהם קיום מצעד דגלים בשער שכם עלול לעורר את זעמם של הפלשתינים וכן להביא לגינויים ממדינות שונות, בכירי מערכת הביטחון נחושים גם הבוקר שלא לשנות את מתווה המצעד.

מתווה צעדת ריקוד הדגלים: 

בשל נהלי בטיחות בצל אסון מירון, יוגבלו כמות העוברים בשערים שכם ויפו במצעד המסורתי. כמו כן, יחולו הגבלות גם על כמות אנשים בכותל המערבי. 8,000 צועדים יצעדו לכותל דרך שער שכם, ו-8000 נוספים יצעדו דרך שער יפו. לעשרות האלפים הנותרים תתקיים הרקדה המונית בסמוך לשער יפו.

לפי המתווה החדש, לנוכח דרישות הבטיחות בעקבות אסון מירון, ישנה הגבלת כמות משתתפים באירוע הענק בכותל המערבי של כ-16,000 איש בלבד. בעוד שבשאר חלקי אירוע ריקוד הדגלים צפויים להשתתף עשרות אלפים צועדים.


(אזעקה במהלך הריקוד דגלים)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן