השר בר-לב קבע: ריקוד הדגלים יעבור בשער שכם וברובע המוסלמי

11 ימים לפני יום ירושלים, השר לביטחון פנים החליט בתום הערכת מצב עם צמרת המשטרה כי ריקוד הדגלים החגיגי יעבור דרך שער שכם ורחוב הגיא עד לכותל המערבי - וזכה לשבחים. השר עיסאווי פריג' תקף את ההחלטה: "טעות מסוכנת ומדאיגה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 16:58 יז באייר התשפב

השר בר-לב קבע: ריקוד הדגלים יעבור בשער שכם וברובע המוסלמי
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון פנים עמר בר-לב החליט לאחר דיון שהתקיים אמש (ג') ועסק בהכנות לצעדת ריקוד הדגלים שייערך בבירה ביום ירושלים הקרוב, כי האירוע יעבור דרך שער שכם והרובע המוסלמי בעיר העתיקה. המצעד יתקיים ב-29 במאי. 

בדיון אמש השתתפו מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, ובסיומו החליט השר לביטחון פנים לקבל את המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים במתווה שהיה נהוג במרבית השנים בעבר - דרך שער שכם ומשם לרחוב הגיא עד הכותל.

מארגני ריקוד הדגלים, הגיבו להחלטת השר בר-לב וצמרת המשטרה, כי מצעד ריקוד הדגלים יתקיים כרגיל, ויעבור השנה כבעשרות השנים האחרונות דרך שער שכם ואמרו: "אין מתאים מלצעוד ביום חגה של ירושלים, בכל חלקי העיר. ריקוד הדגלים המסורתי מסמל יותר מכל את שחרורה של ירושלים ואת חיבורה של העיר ממערב למזרח באמצעות עשרות אלפי שצועדים בשמחה ברחובות העיר העתיקה בדרכם לכותל המערבי. אנו מברכים את  משטרת ישראל, על ההחלטה, ומזמינים את כל עם ישראל - הצטרפו לשמחה האדירה ברחובות העיר, לכבודה של בירת ישראל ירושלים - ניפגש".

חגית משה סגנית ראש עיריית ירושלים ויו"ר הבית היהודי אמרה: "החלטה נכונה וראויה של השר בר לב להשאיר את שער שכם במסלול מצעד הדגלים כפי שהיה נהוג מידי שנה וטוב שעשה זאת יותר משבוע לפני המצעד. מצעד הדגלים הוא לא מפגן פוליטי אלא חגיגה אמיתית ושמחה אמיתית על חזרתנו לירושלים אחרי שנות גלות רבות, אני קוראת לכל תושבי ישראל להגיע למצעד, לאירועים ולשכונות ולחגוג יחד עם תושבי עיר הבירה של ישראל".

השר פריג' מבהיר: "אפעל לשינוי ההחלטה"

"ההחלטה לאשר את מעבר צעדת הפרובוקציה ברובע המוסלמי ובשער שכם, היא טעות מסוכנת ומדאיגה", אמר השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' והוסיף כי, "מטרת הצעדה בלב מזרח ירושלים, איננה טובת ירושלים, אלא הרצון להבעירה, לכן בכוונתי לפעול לשינוי ההחלטה, כדי למנוע את השלכותיה המסוכנות".

מארגון תג מאיר נמסר: "צעדות הדגלים הראשונות הגיעו לכותל המערבי דרך שער יפו. שום דבר לא יגרע משלמותה ושלומה של ירושלים אם נתיב מצעד הדגלים יחזור למסלולו השפוי.  גורמים קיצוניים ניצלו וינצלו את המצעד דרך הרובע המוסלמי ליצירת פרובוקציות וכמה חבל שהשר לביטחון פנים מיישר קו עם הקיצונים".