"סל הטבות" האם פרישת זועבי תשפיע על קיום מצעד הדגלים? המארגנים חוששים

עם פרישתה מהקואליציה של חברת הכנסת ממרצ, מארגני הצעדה חוששים מ"סל הטבות" שישיב אותה לקואליציה | המארגנים: "המתנגדים לצעדה רוצים לחלק את ירושלים - קוראים לכל מי שירושלים חשובה לו לא לוותר בעניין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/22 19:27 יח באייר התשפב

האם פרישת זועבי תשפיע על קיום מצעד הדגלים? המארגנים חוששים
זועבי תשפיע על צעדת הדגלים?, צילום: Flash90

חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאוי-זועבי, הטילה היום (ה') פצצה פוליטית והודיעה על פרישתה מהקואליציה. בעקבות פרסומים שונים לפיהם פרישתה נובעת בין השאר מאישור צעדת הדגלים בכל רחבי העיר ירושלים, לרבות שער שכם ורחוב הגיא - חוששים מארגני המצעד כי בכוונת הממשלה, לבטל את הצעדה וזאת כחלק מ"סל הטבות" שמוצע לזועבי בכדי לשוב לקואליציה.

 "לצערנו בשעות האחרונות, אנו שומעים קולות שחל מ'סל ההטבות' שמוצע לחברת הכנסת זועבי, בכדי לחזור לקואליציה כוללים את ביטול מצעד ריקוד הדגלים", אומרים חברי עמותת עם כלביא, מארגנת הצעדה. 

המארגנים אומרים כי "ריקוד הדגלים בא לבטא את איחודה של ירושלים בריבונות ישראל לנצח, בצעדה שמחה של עשרות אלפים הצועדים עם דגלי ישראל בכל רחבי העיר שחוברה לה יחדיו לפני 55 שנה. המתנגדים לכך שדגל ישראל לא יצעד במזרחה המשוחרר של העיר מטרתם אחת  - חלוקת ירושלים".

"אנו פונים לכל מי שירושלים חשובה לו, ולכל מי שתקוות ישראל בכל הדורות פועמת בלבו, לא להסכים לוותר על אחדותה של ירושלים בתמורה לרווחים פוליטיים זולים".

השר בר-לב קבע: ריקוד הדגלים יעבור בשער שכם וברובע המוסלמי

לאחר דיון שהתקיים ביום שלישי ועסק בהכנות לצעדה, השר לביטחון פנים עמר בר-לב החליט כי האירוע יעבור דרך שער שכם והרובע המוסלמי בעיר העתיקה. המצעד יתקיים ב-29 במאי. 

בדיון השתתפו מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, ובסיומו החליט השר לביטחון פנים לקבל את המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים במתווה שהיה נהוג במרבית השנים בעבר - דרך שער שכם ומשם לרחוב הגיא עד הכותל.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן