כפי שפורסם בכיפה: יגאל קליין הוא מזכ"ל בני עקיבא

מליאת ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא אישרה את המלצת ועדת האיתור, והחליטה כי קליין הוא זה שיחליף את יאיר שחל בתפקיד הבכיר, "אני מודה למליאת התנועה על האמון, ותפילתי לקב"ה להיות ראוי לגודל האחריות שהוטלה עלי". סמוטריץ': "הוא הפנים היפות של הציונות הדתית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/04/22 21:59 כה בניסן התשפב

כפי שפורסם בכיפה: יגאל קליין הוא מזכ"ל בני עקיבא
יגאל קליין, צילום: מתניה אופיר

מליאת ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא התכנסה הערב (ג') לישיבה מיוחדת לבחירת המזכ"ל הבא של התנועה. בפני הוועדה הובאה המלצתה של ועדת האיתור לבחירת מזכ"ל/ית שהמליצה על בחירתו של סמזכ"ל התנועה יגאל קליין לתפקיד. בתום הדיון, המליאה החליטה לקבל את המלצת הוועדה ובחרה בקליין לתפקיד המזכ"ל הבא של תנועת בני עקיבא. יש לציין כי גם הפעם, 93 שנה לאחר היווסדה, לא נבחרה אישה לתפקיד הבכיר בתנועה. 

קליין, בן 44, תושב מעלה חבר, נשוי ואב לחמישה, בעל ניסיון של כ-11 שנים בבני עקיבא. קליין שימש כרכז הדרכה במחוז ירושלים, כראש מחלקת ההדרכה הארצית של התנועה, ובשנתיים וחצי השנים האחרונות משמש כסמזכ"ל החינוך בתנועה. קליין, בוגר ישיבת שבי חברון, בעל תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית ובוגר קורס דירקטורים מהמכללה האקדמית ספיר ותואר שני במדעי היהדות של הקריה האקדמית אונו. קליין שימש כמנהל חינוכי בפרויקט יחד של רשת אור תורה סטון, ומשמש בשנים האחרונות גם כחבר בועד המנהל של תוכנית "לחיות יחד" של קרן לאוטמן וכחבר מטה ויועץ אסטרטגי בכיר במנהלת לזהות יהודית מטעם חברת האסטרטגיה Deloitte .                      

בקרוב יתחיל הליך חפיפה מסודר

קליין נבחר לתפקיד בתום תהליך ארוך ומקצועי שקיימה ועדת האיתור בשבועות האחרונים. בראש הוועדה עמד מזכ"ל בני עקיבא לשעבר וסמזכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב ד"ר יונה גודמן, והיו חברים בה עשרה חברים מגווני הציבור השונים המלווים את התנועה לאורך השנים. חברי הוועדה - יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בנ"ע הרב חיים דרוקמן; מייסדת עמותת "בסוד שיח" וראשת 'מהו"ת ישראל' הפסיכולוגית הקלינית מרים שפירא; רב קהילת קטיף ור"מ בישיבת ההסדר באשדוד, הרב נח ויז'ונסקי; פרופ' תמי וולף-מונזון מהמחלקה לספרות עם ישראל באוניברסיטת בר אילן; מנהל מחוז דרום בחינוך הדתי, מר דוד חטואל; אשת החינוך הרבנית יפה גיסר; ראש המכללה האקדמית הרצוג הרב פרופסור יהודה ברנדס; מדריכה ארצית בשפ"י - מובילת תחום מיניות בריאה ומניעת פגיעה מינית במוסדות החמ"ד אילנית ימיני; אשת החינוך הרבנית אביטל שר שלום; ומנכ"ל רשת החינוך "דעת" ומזכ"ל בני עקיבא לשעבר דני הירשברג.

האנשים שיצביעו ויכריעו על זהות המזכ"ל

צילום: בני עקיבא

לאחר אישור המינוי הערב ע"י מליאת ההנהלה הארצית, יחל בקרוב קליין תהליך חפיפה מסודר עם המזכ"ל הנוכחי יאיר שחל. קליין צפוי להיכנס לתפקידו בקיץ הקרוב ויחליף את שחל, שכאמור, יסיים קדנציה בת שש שנים בתפקיד.

מי תחליף אותו? יאיר שחל

 יאיר שחל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המזכ"ל הנבחר יגאל קליין: "ערב יום השואה אני נרגש לחשוב על הסבים והסבתות שלי מטוניס ומצרפת שניצלו מידי הצורר הגרמני ומכוחם אני בעז"ה זוכה לפעול. אני מודה למליאת התנועה על האמון, ותפילתי לקב"ה להיות ראוי לגודל האחריות שהוטלה עלי. בע"ה אתחיל בתקופה אינטנסיבית של למידה, ולאחריה אוכל בע"ה גם לשתף בעמדות ובתוכניות". 

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בירך את קליין: "יגאל הוא הפנים היפות של הציונות הדתית. אני בטוח שהוא יוביל את בני עקיבא בזקיפות קומה ובגבורה לעבר היעדים הגדולים של הציונות הדתית במדינת ישראל. אני בטוח שתנועת בני עקיבא בהנהגתו של יגאל תוביל את החברה הישראלית כעמוד אש לפני המחנה ומעמיד את עצמי ואת הציונות הדתית כולה לרשותו ולרשות בני עקיבא. עלה נעלה". 

ראש העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, וחברת מליאת ההנהגה הארצית של בני עקיבא השתתפה במליאת ההנהלה הארצית של התנועה הערב וברכה על בחירתו של יגאל קליין לתפקיד מזכ"ל בני עקיבא: "יגאל הוא איש של חזון ועשייה ואני בטוחה שימשיך להוביל את התנועה קדימה בהצלחה רבה ויפעל להרחיב את פעילותה ברחבי הארץ. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לידידי יאיר שחל על תרומתו לתנועה הענפה של בני עקיבא לאורך השנים ככלל ובעת מילוי תפקידו כמזכ"ל בשנים האחרונות. בהצלחה לשניכם בהמשך הדרך, הצלחתכם הצלחתנו. ה' עמכם".

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך בפגישה שנערכה היום יחד עם המזכ"ל היוצא יאיר שחל, חבר המועצה אלישיב גוטמן, רמ"ט ראש העיר נתי גבאי ורכז מחוז מרכז אפי ברטפלד. צילום: ראש העיר ד"ר עליזה בלוך בפגישה שנערכה היום יחד עם המזכ"ל היוצא יאיר שחל, חבר המועצה אלישיב גוטמן, רמ"ט ראש העיר נתי גבאי ורכז מחוז מרכז אפי ברטפלד.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך בפגישה שנערכה היום יחד עם המזכ"ל היוצא יאיר שחל, חבר המועצה אלישיב גוטמן, רמ"ט ראש העיר נתי גבאי ורכז מחוז מרכז אפי ברטפלד. 

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה: "אנחנו מאחלים הצלחה רבה למזכ"ל בני עקיבא הנכנס, יגאל קליין. בימים אלו אנו מציינים 100 שנים לרעיון תורה ועבודה אשר תנועת בני עקיבא הייתה המרכזית בהובלתו ובקידומו. המשך דרכה של בני עקיבא והפיכת ערכים אלו לרלוונטים עבור ילדי דור המסכים הינו אתגר חינוכי גדול וחשוב לכולנו כעם, וכהורים לילדים בתנועה. השם עמך". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן