סערת בתי הכנסת הרב אילעאי עופרן לצד סמוטריץ': "מי שמכיל את כולם הוא רכיכה"

הרב אילעאי עופרן שיתף בפייסבוק תגובה לדבריו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על הרחקת תומכי הממשלה מבתי הכנסת וכתב: "מסכים לגמרי עם אותו חבר כנסת, אבל אני משתדל להיזהר מאד לא לבזבז את הקלף הזה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/04/22 08:40 יג בניסן התשפב

הרב אילעאי עופרן לצד סמוטריץ': "מי שמכיל את כולם הוא רכיכה"
הרב אילעאי עופרן. תמיכה מפתיעה, צילום: מושיק שאמע

לאחר אמירתו השנויה במחלוקת של בצלאל סמוטריץ' כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת" התלקחה סערה בעולם הדתי בנושא. דווקא הרב איעלאי עופרן, אישיות בולטת בנוף הליברלי, לא מזדעזע מהדברים.

בפוסט בפייסבוק כתב עופרן: "אני לא מזדעזע מהקריאה למנוע ממישהו להיכנס לבית הכנסת בחג הממשמש ובא. אני בעצמי עשיתי את זה למישהו פעם". כזכור, האמירה של סמוטריץ' הביאה גל אמירות נגד שבירכו על מתפלל שמגיע לבתי הכנסת.

"מי שמוכן להכיל את כולם הוא לא סובלן מופלא אלא רכיכה חסרת עמוד שדרה מוסרי"

נקודת מחלוקת אחת יש לרב עופרן עם יו"ר הציונות הדתית: באילו מקרים להפעיל את הסנקציה הכבדה. "מי שמוכן להכיל את כולם הוא לא סובלן מופלא אלא רכיכה חסרת עמוד שדרה מוסרי. לכל השקפת עולם אמורים להיות קווים אדומים, כאלו שעליהם יוצאים לקרב", אמר הרב וסיפר: "בפעם האחרונה ששלפתי אותו זה היה כנגד סרבן גט ועבריין מין, לא כנגד מי שמשתייך למפלגה אחרת".

הבוקר (ה') גם נשיא המדינה התייחס לדבריו של סמוטריץ' ואמר כי הוא "יודע על חבר הכנסת סמוטריץ' שהוא מקיים דיאלוגים עם קהילות יהודיות. לכן, אני חושב שחרמות הן לא הכלי הנכון לנהוג בו בפוליטיקה הישראלית".