מהומות בהר הבית יו"ר ועדת חוץ וביטחון על האיום של נציג רע"מ: "מאמין שלא יעזוב את הממשלה"

חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד אומר, "התבצרות מאות צעירים שאוגרים אבנים וכל רצונם הוא לגרום לפרובוקציות בעידוד ג'יהאד וחמאס, לא מאפשרת לאף אחד להתפלל שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/22 08:30 טז בניסן התשפב

יו"ר ועדת חוץ וביטחון על האיום של נציג רע"מ: "מאמין שלא יעזוב את הממשלה"
רם בן ברק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאות פלשתינים נעצרו בבוקרו של יום שישי האחרון, ערב ליל הסדר, לאחר התפרעויות אלימות מול כוחות הביטחון בשטח הר הבית, שהביאו לפציעתם של מספר שוטרים. המתיחות הביטחונית הביאה גם לחוסר יציבות פוליטית, כאשר יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, החבר בקואליציה, אמר בראיון לרדיו א-שמס כי "המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא היא קו אדום עבורנו", בעוד שחברו למפלגה, מאזן גנאים, הציב אולטימטום לראש הממשלה והכריז, "הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה". 

יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת, חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד, התייחס לנושא הבוקר (א'), ובראיון שהעניק לרדיו 103FM, אמר כי עבאס הוא אחד המנהיגים האמיצים. "הוא מבין שזה לא חד צדדי. כשגנאים ראה את התמונות מירושלים ולא הבין בדיוק מה קורה שם אז הוא אמר את מה שאמר - הוא לא חזר בו, אך אני מאמין שלא יעזוב את הממשלה".

עוד אמר על המצב בהר הבית, "התבצרות מאות צעירים שאוגרים אבנים וכל רצונם הוא לגרום לפרובוקציות בעידוד ג'יהאד וחמאס, לא מאפשרת לאף אחד להתפלל שם. לכן מקבלים החלטה להתעמת על מנת לאפשר לאנשים שלא רוצים להתעמת, להתפלל".