המפכ"ל על ההתפרעויות בהר הבית: "השוטרים הותקפו באבנים, סלעים וירי זיקוקים"

נציגי כוחות הביטחון מקיים הערכת מצב לאחר ההתפרעויות הקשות של מתפללים מוסלמים ברחבת הר הבית, במהלכן נפצעו מספר שוטרים ונעצרו מאות פלשתינים, "בשלב מסוים האבנים שהושלכו סיכנו את המתפללים ברחבת הכותל המערבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/22 11:59 יד בניסן התשפב

המפכ"ל על ההתפרעויות בהר הבית: "השוטרים הותקפו באבנים, סלעים וירי זיקוקים"
המפכ"ל בהערכת מצב, צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, מקיים הבוקר (ו') הערכת מצב בנקודת הכותל בירושלים בהשתתפות ממ"ז ירושלים, מפקד מג"ב, ראש אג"מ, ראש אגף סייף, אלוף פיקוד מרכז, גורמי שב"כ וצה"ל, זאת לאחר ההתפרעויות האלימות של מתפללים מוסלמים בהר הבית, אשר במהלכן נעצרו מאות פלשתינים ונפצעו מספר שוטרים באורח קל. 

"לא נאפשר למיעוט פורע חוק להפר את הסדר, השלווה ואת חופש הפולחן בירושלים", אמר, "עשינו כל שביכולתנו להימנע מכניסה להר הבית ופנינו לשומרי הווקף לטפל בפורעים, להרחיק אותם ולהוציא אותם משטח ההר, אך לצערנו זה לא צלח והפרות הסדר נמשכו. למרות זאת, אפשרנו את תפילת הבוקר, אך גם בסיומה השוטרים הותקפו באבנים, סלעים וירי בכינון ישיר של זיקוקין, מה שאילץ אותנו להיכנס פנימה לפזר ולעצור את הפורעים". 

עוד סיפר כי בשלב מסוים האבנים שהושלכו סיכנו את המתפללים ברחבת הכותל המערבי. "לא נאפשר אלימות כלפי שוטרים ואזרחים, ולא נאפשר כל פגיעה במוסלמים שמעוניינים להגיע לשטח ההר בכדי להתפלל בחג הרמדאן. הפורעים הם אלה שפוגעים בהר ובמוסלמים שומרי החוק בחגם. בשעתיים האחרונות הכל בשליטה, שקט ובטוח על ההר, המתפללים נכנסים להתפלל בבטחה, ואנו קוראים לכולם לשמור על החוק והסדר".