ניר אורבך למאזן גנאים: "מי שלא מתנהג כשותף בקואליציה לא מקבל יחס מועדף"

חבר הכנסת ממפלגת רע"מ אמר שטעה בהצבעה בעד החוק למימון מרכז בן גוריון, והוסיף: "ניר אורבך מונע ממני קידום חוקים" | יו"ר ועדת הכנסת הגיב לדברים: "שלא יתפלא שהוא לא מקבל יחס מועדף וצריך לקדם חוקים כמו כל חבר כנסת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/21 17:11 כו בטבת התשפב

ניר אורבך למאזן גנאים: "מי שלא מתנהג כשותף בקואליציה לא מקבל יחס מועדף"
אורבך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה טרומית את הצעת חוק דוד בן-גוריון. 55 חברי כנסת תמכו בהצעה של חבר הכנסת איתן גינזבורג וקבוצת חברי הכנסת, ו-52 התנגדו. מדובר בהצעת חוק שמטרתה להזכיר את פועלו של מקים מדינת ישראל דוד בן גוריון, ולהנחלת מורשתו לדורות. בהצעת החוק, בין היתר, הוצע כי המדינה תשלים את מימון מרכז בן גוריון, עד כדי הדרוש לצורך פיתוחו וניהול מכלול פעילויותיו. 

חלק מחברי רע"מ תמכו בהצעת החוק, אחד מהם הוא חבר הכנסת מאזן גנאים, שאמר היום (ה') בראיון לרדיו "מכאן" בשפה הערבית: "טעיתי בהצבעה בעד החוק למימון מרכז בן גוריון. לא ידעתי על מה אני מצביע. אני מתנצל בפני בני עמי. אחרי ההצבעה היו ויכוחים הקשים בסיעה של רע"מ". גנאים האשים: "הייתי קרוב מאוד לחתום על התפטרות. ניר אורבך מונע ממני קידום חוקים. עדיף להיות באופוזיציה".

יו"ר ועדת הכנסת, ניר אורבך, הגיב לדבריו של גנאים: "מי שלא מתנהג כשותף בקואליציה, מפר הסכמות והתחייבויות ואף נעדר מהמליאה, ולקינוח גם נפגש עם תומך טרור, שלא יתפלא שהוא לא מקבל יחס מועדף וצריך לקדם חוקים כמו כל חבר כנסת אחר".