האזינו סמוטריץ': "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת"

יו"ר הציונות הדתית משבח את עידית סילמן על האומץ שגילתה ובטוח כי הממשלה סיימה את ימיה, "אין שום סיבה ללכת לבחירות"| על בנט: "הוא משקר בקצב שבו הוא נושם". מתן כהנא בתגובה: "תחפש דרך אחרת להתמודד מול בן גביר ומעוז"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/04/22 20:20 יא בניסן התשפב

סמוטריץ': "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמעט שבוע עבר מאז הטלטלה המערכת הפוליטית עם הודעתה של חברת הכנסת עידית סילמן על פרישה מהקואליציה. סילמן, חברת ימינה, שהייתה יו"ר ועדת הבריאות וגם יו"ר הקואליציה, הפתיעה רבים בעזיבתה הפתאומית, "אינני יכולה עוד", כך אמרה. 

מאז, הועלו השערות רבות באשר לעריק נוסף מימינה שיחבור לאופוזיציה וגם תהיות באשר לאפשרות קיומה של ממשלה כה צרה. ראש הממשלה נפתלי בנט, בבליץ ראיונות שהעניק אמש (ב') לערוצי הטלוויזיה הגדולים, משוכנע כי ממשלתו תוכל להשלים את ימיה. 

בראיון שהעניק היום (ג') יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לרן בנימיני ויגאל גואטה בכאן רשת ב', התייחס לנושא. "פוליטיקאים נבחנים במבחן המעשה. כשפוליטיקאי עושה את המעשה הנכון ובאומץ גדול חוזר לצד הנכון הוא ראוי להערכה. עידית הגיעה לסף מסוים וגילתה אומץ, היא הרבה יותר שלמה עכשיו". 

על בנט: "הוא משקר בקצב שהוא נושם"

במענה לשאלה מי עוד צפוי לערוק לאופוזיציה, השיב סמוטריץ' כי יש "הרבה מאוד באים בתור, יש הרבה יותר מאחד. יש לנו כמה וכמה כיוונים ומהלכים להחלפת הממשלה. הנחת העבודה של כולם, באופוזיציה וגם בקואליציה, היא שהממשלה סיימה את ימיה ועכשיו כל אחד שוקל את צעדיו. לא יקח הרבה זמן עד שהממשלה הזאת תיפול, אין שום סיבה ללכת לבחירות כי יש רוב בכנסת לאנשי ימין". 

עוד הוסיף, "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת. הדבר הכי לגיטימי בעולם, מי ששיקר והונה וגנב קולות, מי שמכר את המדינה לתנועה האיסלאמית ועכשיו הולך לעשות אותו דבר עם תומכי הטרור ברשימה המשותפת בהחלט לא ראוי. אנשים שהפנו עורף לציבור אמורים להרגיש לא ראויים בציבור". עוד חידד כי הוא לא קורא לחברי הקהילות להרחיק אנשים מבתי הכנסת, "זאת התוצאה הטבעית". 

בנט, "משקר בקצב שהוא נושם"

בנט, "משקר בקצב שהוא נושם" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "הוא משקר בקצב שבו הוא נושם. העבר הצבאי שלי לא הפריע לו כל השנים שעבדנו ביחד. לא זכור לי שהוא למד רפואה או השלים קורס במד"א כדי לכתוב את הספר המגוחך שלו על הקורונה. אני לא הייתי לא נהג משאית ולא נהג אוטובוס ובכל זאת הייתי שר תחבורה לא רע". 

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה: "על דברים שכאלה חרבו בתי מקדש. המדובר בניצול ציני של הדת ושל המקומות המקודשים לצרכים פוליטיים. אנו שוללים בתקיפות שיח שכזה וקוראים לבער מחשבות שכאלו בערב הפסח. בית כנסת הוא מקום כלל יהודי. אבוי אם נציב שומרי סף שיקבעו מי רשאי להיכנס לתוכו". 

השר לשירותי דת, מתן כהנא, שבעבר כבר נקלע לוויכוח ברשת עם יו"ר הציונות הדתית, הגיב בטוויטר: "דרכו של סמוטריץ, המנהל מדיניות קיצונית של שריפת אסמים מביישת את המושג 'הציונות הדתית'. עכשיו הוא מנסה לשווק את פוליטיקת השנאה שלו לבתי הכנסת. לאמירות המשסעות האלו אין קונים. תחפש דרך אחרת להתמודד מול בן גביר ומעוז".