עידית סילמן מבהירה: "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה היא סופית"

חברת הכנסת שהודיעה על פרישתה מהקואליציה, מבהירה כעת לאור ניסיונות השכנוע של חבריה למפלגה לשעבר, כי הצעד שלה סופי. "קוראת לחברי בקואליציה ובסיעה להקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית", הוסיפה סילמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 14:52 ט בניסן התשפב

עידית סילמן מבהירה: "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה היא סופית"
סילמן, זה סופי, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

במשך הימים שעברו מאז הודיעה חברת הכנסת עידית סילמן על פרישתה מהקואליציה, ניסו גורמים רבים בממשלה, בהם ראש הממשלה נפתלי בנט והשר מתן כהנא לשכנע את יו"ר הקואליציה לשעבר לחזור בה מהצעד הדרמטי, אך כעת מתברר שההחלטה אינה ברת שינוי.

בהודעה שפרסמה היום (א'), הבהירה חבר הכנסת סילמן כי "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית", ובכך סתמה את הגולל על חזרתה לקואליציה. "אני קוראת לחברי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית", הוסיפה יו"ר הקואליציה הפורשת בקריאה לחבריה לימינה.

בשבוע שעבר פרסמנו כאן לראשונה כי במפלגת יש עתיד פועלים לבלום את המהלך של סילמן ולהחזיר אותה לחיק הקואליציה. הציר שנפתח בין רבנים סרוגים לחבר הכנסת קינלי טור-פז בניסיון לשכנע את סילמן להתחרט, נראה כעת כלא רלוונטי.

במגעים היו מעורבים שלושה רבנים סרוגים מהזרם הליברלי שנמצאים בקשר עם טור-פז, כאשר גם שר החוץ יאיר לפיד היה מעורב במהלך להשבת סילמן לקואליציה. בהתכתבות שהגיע לידי כיפה, בין טור-פז לאחר הרבנים שמעוניין בשמירה על יציבות הממשלה, כתב הרב: "אנשים מיואשים לגמרי ממה שעשתה סילמן. אי אפשר לעמוד מול ההשחתה של נתניהו? מחזק את ידיך". שלושת הרבנים הסרוגים הפעילו לחץ על סילמן שהתברר היום כחסר תוחלת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן