הרימון התפוצץ: בנט בבליץ' ראיונות בעקבות המשבר הפוליטי

ראש הממשלה קיים סבב ראיונות בערוצי החדשות השונים הערב על רקע שובו של הפלונטר הפוליטי וגל הטרור המתעצם. "לא צריכים בחירות עכשיו ולא יהיו בחירות עכשיו. יש קונצנזוס שללכת שוב לכאוס של מערכות בחירות ולמדינה בשיתוק זה אסון", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 20:13 י בניסן התשפב

הרימון התפוצץ: בנט בבליץ' ראיונות בעקבות המשבר הפוליטי
בנט, צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

בניסיון לשדר יציבות, ערך הערב (ב') ראש הממשלה בנט סבב ראיונות במהדורות החדשות השונות. בראיונות התייחס בנט למשבר הקואליציוני המתמשך כמו גם לגל הטרור הפוקד את ישראל בשבועות האחרונים.

גל הטרור ובנימין נתניהו

בהתייחס לגל הטרור, אמר נפתלי בנט כי הדרך היא לפעול התקפית ולפגוע במקורות הטרור, להיות חזקים ולדעת שננצח. בנט לא ידע לומר כמה זמן צפוי להימשך גל הטרור ואמר שקשה להגיע למחבלים ולקבל מידע מודיעיני לגביהם בשל מאפייניו המיוחדים של גל הטרור הנוכחי.

בנט לא חסך התייחסות וביקורת מקודמו בתפקיד, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ואמר כי במשך עשור הייתה הזנחה של גדר ההפרדה והתעלמות מהפרצות בה, כמו גם הזנחה של המשטרה בתקציבים וציוד. בנט התייחס לאמירתו של נתניהו כי ידיו של בנט קשורות עקב שיתוף הפעולה עם רע"מ. בנט כינה את אמירתו של יו"ר האופוזיציה "שקר וכזב" ופירט את פעילות ממשלתו להיכנס לחברה הערבית ולטפל בבעיית הפשיעה בחברה הערבית.

בנט אמר כי מדיניות הממשלה ביחס לטרור היא "מקלות וגזרים" - מי שלא מעוניין לפגוע בישראלים מוזמן להיכנס לשטח ישראל לעבוד. בהתייחס לאבו מאזן, בנט התייחס לסירובו להיפגש עם אבו מאזן ואמר כי ראש הרשות הפלשתינית משחק משחק כפול - מגנה פיגועים אך מממן את משפחות המחבלים ומסית נגד ישראלי באמצעות מערכת החינוך הפלסטינית.

"סילמן עברה התעמרות"

בהתייחס למשבר הפוליטי ופרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, אמר ראש הממשלה לחדשות 12 כי סילמן ישבה אצלו במשרד ותיארה בפניו מסכת איומים, השפלות והטרדות כלפיה ובני משפחתה, מה שהוביל בסופו של דבר לשבירתה ופרישתה מהקואליציה. בנט טען כי הוא מאמין שאין צורך בבחירות כרגע ואמר כי יש קונצנזוס שחזרה לסבבי הבחירות היא מתכון לאסון. 

ראש הממשלה התייחס גם לסרטון מעורר המחלוקת שפרסם אתמול יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. הוא קרא לערבים המשרתים בכוחות הביטחון להיות גאים בעצמם וגאים במדים שלהם. בנט אמר לדני קושמרו כי הרשימה המשותפת לא תהיה בקואליציה ולא בממשלה ולא יתקיים איתה כל שיתוף פעולה, למרות דברי חלק משרי ממשלתו כי שיתוף פעולה נקודתי אפשרי בהחלט.. הוא טען כי מי שמקיים ברית עם הרשימה המשותפת אלו נתניהו וסמוטריץ', שמחפשים להטריל את הממשלה והמדינה. 

ראש הממשלה קרא לכל הגורמים במערכת הפוליטית לעזוב את הפוליטיקה הקטנה ולהמשיך להתעסק בעשייה. לפי דברי ראש הממשלה, המשבר הפוליטי הנוכחי הוא הזדמנות להיזכר כיצד נראים סבבי בחירות חוזרים ונשנים והתעסקות בפוליטיקה קטנה במקום בעשייה לטובת אזרחי ישראל, ובמקום להוביל למערכת בחירות חמישית, יש להתיישר לצד הממשלה.

התכנית להתמרכז נכשלה

ביחס לטענות הנשמעות כי בנט כבר אינו איש ימין, טען ראש הממשלה כי איש ימין הוא מי שמגיב בתקיפות על כל בלון שמופרח מרצועת עזה ולא שולח מזוודות מלאות כסף לחמאס ברצועת עזה. בהתייחס למסיבת העיתונאים בה כינה נפתלי בנט את יהודה ושומרון "הגדה המערבית" טען ראש הממשלה כי הוא אינו צריך להוכיח את ימניותו והדגיש את ההבדל מבחינתו בין ימניות אידיאולוגית לבין ביביזם.

בראיון נשאל ראש הממשלה לגבי השיפוץ בביתו הפרטי ברעננה. "לא מוציאים שקל על הבית שלי, מוציאים כסף על האבטחה". בנט טען כי כל ההוצאות הן תוצאה של דרישות האבטחה של השב"כ וכי הוא לא מתעסק בזה. ראש הממשלה טען כי הופנתה אליו בקשה לא להיכנס למעון הרשמי בבלפור בשל הצורך לשפץ את מעונו הרשמי של ראש הממשלה, שיפוץ שמתעכב עקב שביתת עובדי משרד הביטחון, לטענת בנט.

אני מתעטף בדגל ישראל

ביחס לעמדתו במלחמה בין רוסיה לאוקראינה וניסיונות התיווך שלו, טען ראש הממשלה כי ניסיונות התיווך בהחלט העניקו רווחים לישראל וכי הציפייה ממנו להתעטף בדגל אוקראינה היא לא ראויה. "אני מתעטף בדגל ישראל", אמר בנט וטען כי כל מטרתו היא לשמור על האינטרס הישראלי, בעיקר על חופש הפעולה בסוריה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן