סמוטריץ' נגד האולטימטום של אורבך: "הכל מתואם עם בנט"

לאחר פרישת עידית סילמן מהקואליציה, האדמה בוערת תחת מפלגת ימינה. ניר אורבך הציג שלושה אולטימטומים לראש הממשלה, אלא שיו"ר הציונות הדתית לא מתרגש: "בנט נותן לו סולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 14:09 ו בניסן התשפב

סמוטריץ' נגד האולטימטום של אורבך: "הכל מתואם עם בנט"
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אחרי פרישת סילמן, בתום פגישות ממושכות עם ראש הממשלה חבר הכנסת ניר אורבך הודיע היום (ה') כי אם לא ימולאו דרישותיו הוא יפרק את הממשלה ויחבור לאופוזיציה. בצלאל סמוטריץ' הגיב לאיום של אורבך וכתב בטוויטר: "הכל משחק מתואם בין בנט לאורבך. בנט נותן לו סולם".

האיום של ניר אורבך והתגובה של סמוטריץ'

האולטימטום של אורבך לבנט כולל את ביטול מתווה מעונות, כינוס מועצת התכנון העליונה וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. אורבך איים ואמר: "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה". 

יו"ר הציונות הדתית הגיב לכל אחד מהתנאים: "1. לגבי המעונות כבר יש מתווה עקרוני מוסכם עם האוצר. 2. מועצת התכנון העליונה גנץ יאשר כדי לשמור על הממשלה. 3. חשמל זה בכלל ניצחון של אבו מאזן כי המתווה יחבר יותר מאחזים ערבים שהוקמו במסגרת תכנית פיאד מאשר ישובים יהודים".

גם עמית סגל תהה

עמית סגל הגיב לדברים של אורבך וכתב: "לא יודע, מרגיש לי כמו לצעוק חזק ולצאת ידי חובה". כזכור, הבוקר (ה') פורסם כי איילת שקד, אביר קארה ואורבך נפגשו ותיאמו כי הם יפעלו יחד. סגל תהה: "לא הבנתי: אך אמש תיאמו אורבך, קארה ושקד לפעול ביחד. הכיצד אורבך פועל לבד? מה ספין, התיאום או האולטימטום? או שכל התשובות נכונות?".

ישראל גנץ: זמן למעשים

ישראל גנץ, ראש המועצה האיזורית בנימין, הגיב לאוטימטום של אורבך ואמר: "חבר כנסת מהמחנה הלאומי שרוצה למנוע את הסכנות שמאיימות על ההתיישבות ועל האינטרסים של מדינת ישראל צריך לעשות מעשה ברור ומהר, ולעזוב את הקואליציה הרעה הזו".

"ביזבזנו זמן רב עם מדיניות מסוכנת. בכל יום שעובר הממשלה הזו עושה נזקים בלתי הפיכים הנושא לא תלוי במספר יחידות דיור שיאושרו או לא. ההתיישבות היא חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי ומעם ישראל כולו ואף אחד לא יתקע טריז ביננו".