גפני רומז להחלפת נתניהו: "האופוזיציה צריכה לעשות חשבון נפש"

המערכת הפוליטית סוערת עם פרישתה של סילמן מהקואליציה ויו"ר יהדות התורה הודיע כי האופוזיציה צריכה לעשות חשבון נפש, "מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/04/22 09:44 ה בניסן התשפב

גפני רומז להחלפת נתניהו: "האופוזיציה צריכה לעשות חשבון נפש"
משה גפני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות משנה חלפה מאז הושבעה ממשלת ישראל ה-36 בראשות נפתלי בנט, והבוקר (ד'), נראה כי קצה קרוב מתמיד. בהודעה דרמטית שיצאה מוקדם יותר היום, הודיעה יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן מימינה, כי היא פורשת מהקואליציה, "אינני יכולה עוד לתת יד למהלכי הממשלה", אמרה. 

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות האירוע המרעיש, וכבר באופוזיציה מנסים לנתח את היום שאחרי. יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, בירך את המהלך, אך היה מסויג באשר לזהות ראש הממשלה הבא. "העבירו עלי לא מעט ביקורת על השיתוף פעולה הפרלמנטרי עם ח"כ עידית סילמן ואחרים, היו דברים שעשינו יחד כמו חוק 'איחוד המוקדים' שעבר אצלה בוועדה בקריאה ראשונה".

"בשיחתי איתה השבוע אמרתי לה שעם ישראל גאה בה על המאבק בנושא החמץ ואני שמח שעשתה את הצעד הזה. משיחותיי ומהכרותי היא לא האחרונה". גפני, שישב לא פעם בממשלת נתניהו, הבהיר כי באופוזיציה צריכים לעשות חשבון נפש, "מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי ללא צורך בהליכה לבחירות". 

לא מדובר בפעם הראשונה שנשמעת קריאה כזו מכיוון החרדים. רק לפני שנה, לאחר הבחירות הרביעיות, פנו חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר מיהדות התורה לראש הממשלה דאז נתניהו והפצירו בו כי יוותר על התפקיד לצשך שנה וחצי, "הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל", כך אמרו.