בקואליציה מתמודדים עם פרישת סילמן: "קוראים לצירוף הרשימה המשותפת"

פרישתה של חבר הכנסת עידית סילמן מאיימת על קיומה של הממשלה, ובקואליציה ממהרים למצוא פתרונות למצב. חבר מרצ מוסי רז מציע לצרף את הרשימה המשותפת כדי למנוע הקמת ממשלת ימין, ואלי אבידר טוען: "קיבלנו יריקה בפרצוף"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/04/22 08:39 ה בניסן התשפב

בקואליציה מתמודדים עם פרישת סילמן: "קוראים לצירוף הרשימה המשותפת"
חברי הרשימה המשותפת, יצטרפו לקואליציה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת עידית סילמן הטילה הבוקר (ד') פצצה פוליטית כשהודיעה על פרישתה מהקואליציה. "אינני יכולה עוד", ציינה יו"ר הקואליציה בהודעת הפרישה שלה וקראה לחבריה מימינה להצטרף אליה ולפעול להקמת ממשלה חדשה כבר בכנסת הנוכחית. אך למרות שתיקה יחסית מקרב הצד הימני של הקואליציה, דווקא במפלגות השמאל מיהרו לתקוף את הח"כית הפורשת.

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ התייחס לחשש מהקמת ממשלה חדשה ולקושי והציע פתרון: "ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים מושחתים של בן גביר, נתניהו וסמוטריץ. אני קורא לצירוף הרשימה המשותפת לקואליציה כדי לעצור את הסכנה".

"חודשים שאני מתריע שמימינה תפתח הרעה", אמר חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו, "פרשנו להם שטיח אדום, אנחנו דורכים מולם על ביצים, נמנעים מלקדם חוקים שהתחייבנו עליהם לבוחר ואז מחנה השינוי מקבל יריקה בפרצוף".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ביקשה להישאר אופטימית: "לא ראש הממשלה ולא ראש הממשלה החליפי הכירו את ההחלטה. אני לא ממהרת להספיד את הממשלה. לא יודעת מה אנחנו יכולים לעשות עכשיו".

סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ אמר ב-103fm כי סילמן היא "אפורטוניסטית פוליטית מהזן הכי נחות שיש. אנחנו במשבר אמיתי".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, אמר הבוקר בריאיון לרדיו א-שמס כי, "התסריט הכי טוב מבחינת המשותפת זה ללכת לבחירות. לא ניתן רשת ביטחון לא לבנט ולא נתניהו. הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו. בימים הקרובים נתכנס ונבחן את האופציות, הכלים והתסריטים שעומדים לרשותנו".