בעלה של סילמן רמז לפרישה: "לכל אחד יש קווים אדומים"

ההודעה הדרמטית של יו"ר הקואליציה, מעלה סימני שאלה בנוגע לסיבה לכך, כאשר העימות עם השר הורוביץ בסוגיית החמץ היא הסבירה ביותר. בריאיון שהעניק שמוליק סילמן השבוע הוא רמז: "עידית לא תמכור את העולם הבא שלה תמורת שום דבר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/04/22 09:36 ה בניסן התשפב

בעלה של סילמן רמז לפרישה: "לכל אחד יש קווים אדומים"
שמוליק ועידית סילמן, רמז על המהלך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן הבוקר (ד') ממשיכה לעורר הדים ושאלות, כאשר רבים תוהים מה הוביל למהלך הדרמטי. נקודה אחת היא המחלוקת של סילמן עם שר הבריאות ניצן הורוביץ בנוגע להכנסת חמץ לבתי חולים, ואמרה: "לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך להיות שר אם הוא ממשיך באמירות האלה". 

רמז נוסף למהלך הוא הריאיון של שמוליק סילמן, בעלה של יו"ר הקואלציה לרדיו גלי ישראל ביום שני, במהלכו אמר כי, "לכל אחד יש קווים אדומים, עידית אומרת לי שמה המהות של עניין החמץ? ערך הרעות. מה אכפת לך להתחשב? מישהו יכנס עם נעליים למסגד? לא, יעבירו חוק על זה? לא, אתה תכבד".

"עידית לא תמכור את העולם הבא שלה תמורת שום דבר. תבוא ליהודי ותאמר: תמכור את העולם הבא שלך תמורת כסף, אתה מכיר מישהו שיסכים? היא קיבלה החלטה אישית – לא תהיה גזירת המעונות, לא יהיה גיור ולא יהיה מתווה רפורמי כי מעניין אותה העולם הבא שלה", הוסיף.

"לכל אחד יש קו אדום שהוא אומר לעצמו: 'אני לא יכול להיות יותר באירוע הזה'. לא מבחינת אירוע של אנשים אלא אירוע של דברים, יש דברים שהיא לא יכולה לעשות בהם פשרה. "אם עידית תחזור הביתה היא תתפוס אחלה ג׳וב במשרד הבריאות. הכל טוב, לא קרה כלום וזה לא סוף העולם. ראיתי איך נוצרת מולי מנהיגה חזקה, מנהיגים נוצרים, לא נולדים".

בסיום התייחס סילמן לשאלה האם היא צריכה להתנצל בפני בוחריה על כך ששיקרה להם, ואמר: "אני חושב שהם התחייבו על דברים והם צריכים להתנצל, מה השאלה בכלל? מישהו אומר במדינה שהם לא שיקרו?".