דרמה פוליטית: עידית סילמן פורשת מהקואליציה

יו"ר הקואליציה מימשה את איומיה והודיעה על פרישתה. "לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל", אמרה סילמן וקראה לחברי מפלגתה לפרוש כמוה ולפעול להקמת ממשלת ימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/22 07:03 ה בניסן התשפב

דרמה פוליטית: עידית סילמן פורשת מהקואליציה
סילמן, "אינני יכולה עוד", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן, הודיעה הבוקר (ד') על פרישתה מהקואליציה. סילמן אמרה בהודעה שפרסמה לתקשורת כי "אינני יכולה עוד לתת יד למהלכי הממשלה", כרפרנס לאמירתו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, וקראה לשאר חבריה במפלגה לעשות כמוה ולפעול להקמת ממשלת ימין. בנט לא ידע על כוונותיה ושמע על כך רק מהדיווח הראשוני.

בהודעתה הרשמית, כתבה עידית סילמן: "אינני יכולה עוד לתת יד למהלכי הממשלה. ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך. הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי", הבהירה יו"ר הקואליציה וקראה לחבריה: "ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".

כעת, עם פרישתה של סילמן, הקואליציה מונה 60 חברים, דבר שיקשה עליה במיוחד לקבלת רוב בהצבעות במליאת הכנסת ובהעברת חוקים, וככל הנראה תצטרך להיעזר בחברי הרשימה המשותפת כדי לעשות זאת. בנוסף, כעת תנסה האופוזיציה להביא להפלת הממשלה בהצבעת אי אמון, אך המהלך עדיין צפוי להיתקל בקשיים שכן חייב 61 תומכים, וחברי הרשימה המשותפת לא ימהרו לעשות זאת.

רק ביום שני הציבה יו"ר הקואליציה הפורשת אולטימטום בנושא הכנסת חמץ לבתי החולים, אך ראש הממשלה נפתלי בנט לא גיבה אותה ואף קרא אתמול "לא לשגר אולטימטום". סילמן צפויה להודיע לבנט על פרישתה בשעות הקרובות. בליכוד יפעלו בתקופת הפגרה כדי לנסות ולהביא לפרישתם של חברי כנסת נוספים מימינה, כאשר מירב תשומת הלב והמאמצים יופנו כלפי אביר קארה, ניר אורבך ואף איילת שקד. 

"גיליתי על זה ממש עכשיו, אני מקווה שזה הפיך", אמר לגלי צה"ל השר לשירותי דת מתן כהנא, חברה של סילמן למפלגה, "הממשלה הזו עושה דברים טובים לעם, היא קמה בגלל אילוץ פוליטי אבל אני חושב שכדאי מאוד שהיא תמשיך לתפקד"