משרד הביטחון יוריד בהדרגה את פעילותו במאבק נגד הקורונה

בני גנץ הודיע כי עד לחודש אפריל יתבצע תהליך של הורדת פעילות משמעותית של כלל המערכים. פעילות מפקדת אלון תימשך בעצימות נמוכה, בהתאם לתוכנית שתוצג במהלך חודש מרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 15:56 כז באדר א'

משרד הביטחון יוריד בהדרגה את פעילותו במאבק נגד הקורונה
פיקוד העורף, צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ אישר היום (ב') את חלקה של מערכת הביטחון בתוכנית "בין הגלים", להמשך הסיוע להתמודדות עם הקורונה שהוצגה לו על ידי הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון תא"ל (במיל') משה אדרי.

ככלל, קבע שר הביטחון, כי עם ירידת התחלואה, יתבצע עד לחודש אפריל תהליך של הורדת פעילות משמעותית של כלל המערכים – בדיגום, בחקירות, בסיוע לבתי החולים ובכלל המאמצים שמפעילה מערכת הביטחון. זאת לצד סגירת יחידת המחקר והניטור של אמ"ן שתוקם מחדש במשרד הבריאות במהלך החודשים הקרובים.

פעילות מפקדת אלון תימשך בעצימות נמוכה, בהתאם לתוכנית שתוצג במהלך חודש מרץ וזאת עד לסוף שנת 2022 בהתבסס על תקני הקבע הקיימים ועל אנשי מילואים. עוד הדגיש שר הביטחון את החשיבות של שמירת הכשירות של אנשי המילואים שישוחררו לאורך השנה, את הקשר עימם ועם הרשויות ונאמני הקורונה.

שר הביטחון סיכם גם, כי מערכת הביטחון תמשיך לתמוך את מבצע "מגן אבות ואמהות", שהוא חיוני גם בעת ירידת התחלואה. שר הביטחון גנץ ביקש להדגיש, כי לצד הצורך בהורדה משמעותית מאוד של הפעילות וכוח האדם, נדרש לשמור על מוכנות דינאמית, ולהמשיך לתמוך את כלל המאמצים האופרטיביים במאבק בקורונה. בין השאר, יש לשמר יכולת לעלייה מיידית בסד"כ ובנפח הפעילות בתוך פרק זמן של שבועיים, בהתאם להנחיות קבינט הקורונה ומשרד הבריאות, במידה ויתפרץ גל נוסף.