פרופסור נחמן אש מודה: "לעומסים בבתי החולים היה מחיר בחיי אדם"

בדיון ועדת הבריאות בנושא "קריסת בתי החולים בעקבות הקורונה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי הגל החמישי לא חלף ומספר המאומתים עדיין גבוה. אש הבהיר: "מערכת הבריאות בישראל לא קרסה. לא קופות החולים ולא בתי החולים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/02/22 13:49 כא באדר א'

פרופסור נחמן אש מודה: "לעומסים בבתי החולים היה מחיר בחיי אדם"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

ועדת הבריאות בראשות חברת הכנסת עידית סילמן קיימה היום (ג') דיון בנושא "קריסת בתי החולים בעקבות הקורונה". לדיון הגיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, שהתייחס לגל החמישי, לזן האומיקרון ולמצב מערכת הבריאות הישראלית.

"הגל לא חלף ומספר המאומתים עדיין גבוה", אמר אש. "מספר המאומתים עכשיו שבירידה עדיין יותר גבוה מכל גל. העומסים עדייו גבוהים. היו לנו קרוב ל-100 אלף מאומתים ביום ומס' הנדבקים היה קרוב לפי שניים מכך. למרות שהווריאנט גורם למחלה קלה ובוודאי למי שמחוסן, בסופו של דבר מגיעים למספר חולים קשה והמספר הגיע לקרוב ל-200 חולים קשה ביום".


(דבריו של פרופסור אש בדיון הוועדה)

על אף נתוני התחלואה הגבוהים בחודשים האחרונים, הבהיר אש: "מערכת הבריאות בישראל לא קרסה. לא קופות החולים ולא בתי החולים ומשרד הבריאות". מנגד הוא אמר כי העומסים על המערכת, השפיעו: "לעומסים האלו יש מחירים לא פשוטים ראינו אמבולנסים שממתינים בכניסה לחדר מיון. לעומסים היה מחיר בחיי אדם, יכולת הטיפול נפגמת והתמותה עולה. יש לזה מחיר גם בשחיקה של הצוותים הרפואיים". 

הדיון נקבע בהצעה לדיון מהיר בנושא של חברי הכנסת, אוריאל בוסו, יעקב אשר וקטי שטרית. בוסו אמר בדיון: "ידענו לשחרר אלף מחבלים בשביל להציל חייל אחד – נפש אחת מישראל זה עולם ומולאו.  המשפטים של שרת הפנים בעבר שמכילים מתים ועכשיו של שר האוצר שאומר שהוא חי עם המספרים האלו טוב, זה פחד פחדים. בקדנציה הקודמת עשו את המקסימום והמהלכים כדי להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן