מטריד: המשטרה עקבה אחרי טלפונים של אזרחים ללא פיקוח משפטי

תחקיר מדאיג מאוד מתפרסם הבוקר: משטרת ישראל עקבה אחרי אזרחים בטלפון למרות שלא היו חשודים וללא צו משפטי, בין הנעקבים: מפגיני בלפור, פעילי ימין וראש עיר | המשטרה בתגובה: "הפעילות תחת פיקוח ובקרה באופן רציף, על ידי היועץ המשפטי לממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/22 09:49 טז בשבט התשפב

מטריד: המשטרה עקבה אחרי טלפונים של אזרחים ללא פיקוח משפטי
צילום: shutterstock

תחקיר מדאיג מאוד מתפרסם הבוקר (ג') על פי הפרסומים, בשנים האחרונות בוצעו מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים, על ידי משטרת ישראל. המעקבים נעשו באמצעות תוכנת NSO המשמשת משטרים שונים ברחבי העולם ועיקר השימוש בה הוא נגד טרור.

התחקיר שפורסם באתר כלכליסט, על ידי תומר גנון חושף כי מאז נכנס לתפקידו המפכ"ל הקודם רוני אלשייך החלה המשטרה להשתמש באמצעים של השב"כ ובאמצעות אפליקציות האזינה לאזרחים שונים, רגלה אחריהם והעתיקה תכתובות מייל ממכשירי הטלפון שלהם, כל זה ללא פיקוח משפטי נדרש.

במשטרה הפעילו את האמצעים החודרניים שאנחנו מכירים ממשטרים רודניים ברחבי העולם נגד מספר רב של אזרחים תמימים. בין הנעקבים אנשי מחאת בלפור שהיו פעילים מאוד בשנים האחרונות אך פעלו כחוק וכן פעילי ימין שעלה חשד קל שינסו לפגוע במצעד הגאווה בירושלים.

כאמור הצעדים החריגים נגד האזרחים נעשו ללא צו בית משפט או פיקוח של שופט וההחלטות התקבלו על ידי קצינים בכירים במשטרה. מי שבצעו את המעקבים בפועל הם אנשי צוות המבצעים המיוחדים בחטיבת הסייבר המשטרתית שכל פעולותיה נסתרות מעיני הציבור.

תגובת משטרת ישראל כלכליסט הייתה: "הטענות שנמסרו בפנייתכם חוטאות לאמת. משטרת ישראל פועלת בהתאם לסמכויות המוקנות לה בחוק וככל שנדרש על פי צווי בית המשפט, במסגרת נהלים וכללים שנקבעו ע"י הגורמים המוסמכים.

"פעילות המשטרה בתחום זה נמצאת תחת פיקוח ובקרה באופן רציף, על ידי היועץ המשפטי לממשלה וגורמים משפטיים חוץ ארגוניים נוספים. מטבע הדברים אין בכוונת המשטרה להתייחס לכלים המופעלים על ידה. יחד עם זאת, נמשיך  לפעול בנחישות בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במרחב הפיזי והרשתי, במטרה להילחם בפשיעה בכלל ובפשע המאורגן בפרט על מנת להגן על ביטחונו ורכושו של הציבור".