בפתח ועידת האקלים: בנט נפגש עם נשיא צרפת והתייחס לסוגיית NSO

ראש הממשלה צפוי לנאום מאוחר יותר בפסגה העולמית בגלזגו, וניצל את המאורע לפגישה עם ראש ממשלת הודו ונשיא צרפת עמנואל מקרון. בוריס ג'ונסון הבריטי פתח את הוועידה ואמר: "אנחנו כאן כדי להציל את העולם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/11/21 16:45 כו בחשון התשפב

בפתח ועידת האקלים: בנט נפגש עם נשיא צרפת והתייחס לסוגיית NSO
בנט עם מקרון, צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט משתתף היום (ב') באירוע פתיחת ועידת האקלים העולמית בסקוטלנד, אליו המריא אמש. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, פתח את הטקס החגיגי והיה הראשון בסבב נאומי המנהיגים. "אנחנו כאן כדי להציל את העולם", אמר. 

במהלך היום נפגש בנט עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בטקס הפתיחה. השניים נראו קרובים במיוחד ואף התחבקו, זאת לאחר שגם קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, היה ביחסים קרובים עם מודי. 

בנט ומודי

בנט ומודי צילום: ללא

בנט ניצל את הפסגה העולמית לפגישה עם מנהיגים נוספים, ואף התראה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי המנהיגים נועדו בארבע עיניים תחילה, לפגישה טובה וחמה. בנוסף, דנו באתגרים בזירה הגלובלית והאזורית איתם מתמודדות שתי המדינות, בראשם התקדמותה המהירה של איראן בהעשרת אורניום.

בנוסף, בנט התייחס לסוגיית NSO בפגישתו עם הנשיא מקרון. סוכם בין המנהיגים, כי הנושא ימשיך להיות מטופל באופן דיסקרטי ומקצועי, וברוח של שקיפות בין הצדדים. ראש הממשלה ציין, כי הוא רואה חשיבות מיוחדת בקהילה הצרפתית הגדולה בישראל, אשר יוצרת גשר בין שתי המדינות.

בדברים שנשא השבוע בנושא ועידת האקלים  בשבוע שעבר אמר בנט: "נושא האנרגיה הירוקה הוא מרכיב נוסף במאמץ לשמירה על כדור כארץ והטיפול במשבר האקלים. זה מונח לפתחנו, כי מדובר בדאגה לעתיד הדורות הבאים. קיבלנו השבוע שורה של החלטות תקדימיות בנושא האקלים בממשלה, ובשבוע הבא נצא לוועידת האו"ם בגלזגו כדי להציב את ישראל בחזית המאמץ העולמי בנושא".