עושים סדר הנחיות הקורונה החדשות נכנסות לתוקף | כל מה שצריך לדעת

כחלק ממאמצי הממשלה לבלום את הווריאנט החדש מאפריקה, מספר החלטות נכנסו לתוקף: נתב"ג נסגר בפני זרים, השבים ארצה יוכלו להתנייד רק באמצעות רכבים פרטיים או מוניות ספיישל, בידוד לכל השבים מחו"ל ואיכונים סלולריים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 07:31 כה בכסלו התשפב

הנחיות הקורונה החדשות נכנסות לתוקף | כל מה שצריך לדעת
נתב"ג, אתמול, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הממשלה אישרה והלילה (בין ראשון לשני) נכנסו לתוקף מספר הנחיות שנועדו למנוע את התפשטות הזן החדש של נגיף הקורונה, אומיקרון, בישראל. לאחר שאושר שימוש בשב"כ כדי לעקוב אתר המגעים של המאומתים החדשים לנגיף, התקבלו גם הסדרים חדשים בכל הנוגע לתחבורה ציבורית מנמל התעופה בן גוריון. 

לאחר שהתקבלה החלטה בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ובהמשך להמלצת משרד הבריאות, כל  הנכנסים לישראל ממדינות אדומות החל משעה 18:00, נכנסו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת בדיקת  PCR שלילית שנעשתה בנתב"ג. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. 

בתוך כך, מקרה נוסף, שני במספר, של הווריאנט החדש מאפריקה התגלה בישראל ומשרד הבריאות עדכן כי מדובר באישה. הנשאית הראשונה היא העובדת הזרה ממלוואי שחזרה מדרום אפריקה, ולאחר שקיבלה את הודעת משרד הבריאות על היותה חיובית לנגיף נמלטה מהמשטרה ואותרה כעבור זמן מה בדירה באילת. 

תקנות התחבורה הציבורית

  • כניסת זרים לישראל מכל המדינות נאסרה לשבועיים, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.
  • אוטובוסים ורכבות לא יורשו לאסוף נוסעים מהשדה, אלא רק להוריד את הבאים לנמל לקראת הטיסה. זאת כדי למנוע כמה שאפשר התקהלות בתוך שטח הטרמינל. 
  • האיסוף מהנמל יתאפשר רק באמצעות מוניות ספיישל ורכבים פרטיים, ללא תחבורה ציבורית. תתכן נסיעה במונית שירות, כאשר הן יפעלו בתפוסה של עד 50% לנסיעה משותפת לכתובת מגורים אחת
  • הטסים מאילת לנתב"ג ינחתו בטרמינל 3, ומשם ימשיכו ב"שאטל" לתחנת סבידור מרכז בתל-אביב. 
  • תינתן הנחה של 50% בחניונים לטווח ארוך בנתב"ג לתקופה שתקבע מראש. 
  • יום מערך הסעות נפרד לעובדי נמל התעופה
  • השבים בטיסות בין-לאומיות לא יוכלו לעלות על טיסה פנים ארצית ויחויבו לפעול בהתאם לתקנות חובת הבידוד
אין תחבורה ציבורית מנתב"ג |

אין תחבורה ציבורית מנתב"ג | צילום: Yossi Aloni/Flash90

בידוד לשבים מחו"ל

בהתאם להחלטה שהתקבלה אמש (שבת) בקבינט הקורונה, כל השבים ארצה, מכל מדינה שהיא, יכנסו לבידוד עם הנחיתה בארץ  ויבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה שאחריה ייכנסו לבידוד ביתי לפחות לשלושה ימים, עד לבדיקה שלילית נוספת ביום השלישי. מי שלא יבדק, ישלים את ימי הבידוד המלאים, 14 יום. 

איכוני שב"כ

הממשלה אישרה ברוב קולות את השימוש באיכונים סלולריים של השב"כ. בדברי ההסבר של ההחלטה נכתב כי השימוש ייעשה במטרה לאתר את המאומתים, ובכך לקטוע את שרשראות ההדבקה. החלטה זו תהיה בתוקף עד ליום חמישי הקרוב, 02 בדצמבר 2021, בחצות הלילה. בתקנות לשעת חירום, במקביל לקידום הליך החקיקה בנושא. יודגש, כי השימוש מוגבל רק למאומתים בזן החדש, ולא מדובר בשימוש רחב וגורף לכלל המאומתים, כפי שנעשה בגלי התחלואה הקודמים. כמו כן, שירות הביטחון הכללי לא יעסוק באכיפת כללי בידוד. 


(דברי ראש הממשלה, אתמול)

בישיבת הממשלה השבועית שנערכה אתמול במשרד ראש הממשלה בירושלים, התנהל ויכוח בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר אלי אבידר על שימוש באיכון השב"כ לאיתור חולי קורונה. 

אבידר שהודיע מוקדם יותר כי יתנגד למהלך תקף את ראש השב"כ רונן בר. "ראש השב"כ שהיה סגן ראש השב"כ בממשלה הקודמת ובהתחלה התנגד לכלי התאהב בכלי", אמר אבידר. ראש הממשלה התפרץ וצעק על אבידר: "מי אתה בכלל? אתה לא תכפיש את ראש השב"כ". כך דיווח עמית סגל.