סוער בממשלה בנט צעק על אלי אבידר: "מי אתה בכלל?"

עימותים חריגים בישיבת הממשלה: ראש הממשלה נפתלי בנט צעק על השר אלי אבידר שמתנגד נחרצות לאיכוני השב"כ | מוקדם יותר עקץ שר המשפטים גדעון סער את שר הביטחון בני גנץ והסביר לו מדוע הוא לא ראש ממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/11/21 14:06 כד בכסלו התשפב

בנט צעק על אלי אבידר: "מי אתה בכלל?"
בנט, צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

סוער בישיבת הממשלה השבועית במשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך ויכוח בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר אלי אבידר על שימוש באיכון השב"כ לאיתור חולי קורונה עלו השניים לטונים גבוהים ובנט התפוצץ על השר מישראל ביתנו. 


(אבידר נגד איכוני השב"כ).

אבידר שהודיע מוקדם יותר כי יתנגד למהלך תקף את ראש השב"כ רונן בר. "ראש השב"כ שהיה סגן ראש השב"כ בממשלה הקודמת ובהתחלה התנגד לכלי התאהב בכלי", אמר אבידר. ראש הממשלה התפרץ וצעק על אבידר: "מי אתה בכלל? אתה לא תכפיש את ראש השב"כ". כך דיווח עמית סגל.

"עשית עסקה עם ביבי"

בצעד חריג אישרו השרים לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ את מינויו של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, זאת למרות התנגדותה של הוועדה למינוי בכירים. גנץ ניסה לענות לביקורת אבל שר המשפטים גדעון סער עקץ וחלק מהשרים נמנעו.

במהלך הדיון ובניסיון להצדיק את בקשתו החריגה שזכתה ללא מעט ביקורת אמר גנץ: "אני לא יושב על כיסא ראש הממשלה בגלל שהגנתי על שומרי הסף". סער ענה לו בעקיצה: "אתה לא יושב כל הכיסא הזה כי עשית עסקה עם ביבי".

בעקבות הביקורת הציבורית, מספר שרים נמנעו מלהצביע על המינוי. השרה מרב מיכאלי שנמנעה בהצבעה בממשלה על מינוי עמיר פרץ אמרה על ההחלטה, "הממשלה שלנו מגיעה אחרי ממשלה שפגעה קשות בשומרי הסף ולכן יש לנו אחריות מיוחדת בחיזוקם".

מיכאלי הוסיפה: "קראתי בעיון את החלטת הוועדה שאחראית על אישור המינויים. אין חולקת שלפרץ יש כישורים רלוונטיים לתפקיד, אבל בהחלטת הוועדה מופיעה גם הזיקה הפוליטית החזקה מאד לשר הביטחון שאחראי על החברה. זיקה חזקה כל כך שלפי חוו"ד היועמ"ש נדרשות שנה עד שלוש כדי לנתקה. בקושי חלפה חצי שנה מסיום כהונתו של פרץ כשר מטעם כחול לבן והוועדה לא מצאה כישורים הגוברים על הזיקה הכל כך חזקה הזאת. 

לכן, מן הראוי שההחלטה הזאת לא היתה מגיעה לממשלה להצבעה. כמי שתמכה בפרץ פעמים רבות בעבר עד שבחר להיכנס לממשלת נתניהו יחד עם כחול לבן, החלטה שנאבקתי בה בכל כוחי, יש לי קשר לזיקה הפוליטית הבעייתית המדוברת שלו, שכן התנגדתי לה נחרצות, ולכן החלטתי להמנע בהצבעה. אני שמחה שחלק משרי מרצ הצטרפו אלי".