אלי אבידר נגד הממשלה: "אצביע נגד איכוני השב"כ"

השר ללא תיק אלי אבידר אמר היום בפתח ישיבת הממשלה שיצביע נגד איכוני השב"כ לחולי קורונה. "הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את הרעות החולות של הממשלה הקודמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/21 11:21 כד בכסלו התשפב

אלי אבידר נגד הממשלה: "אצביע נגד איכוני השב"כ"
אלי אבידר, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

השר אלי אבידר תקף הבוקר (א') את החלטת הממשלה לאשר איכוני שב"כ לחולי קורונה בעקבות זן ה'אומיקרון' החדש. בריאיון לחדשות כיפה הגדיר השר שמדובר "בחציית קו אדום".

"היום אני מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ" אמר אבידר והוסיף: "מדובר בחצייה של גבול אדום, קו אדום מטורף. הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את הרעות החולות של הממשלה הקודמת. כל אותם אנשים שהתנגדו לאיכון בקדנציה הקודמת, אני מצפה מכל שרי הממשלה להצביע נגד".

"אין מצב שהממשלה הזאת ממשיכה לעשות את מה שהממשלה הקודמת עשתה. לאחר מכן שתתחלף הממשלה מה נעשה? נפגין נגד חוק הסמכויות? נפגין נגד איכוני השב"כ לאחר שאנחנו הכשרנו את זה?. זוהי חציית קו אדום מטורפת".

גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הצביעה נגד החוק, "הצבעתי שוב נגד איכוני השב״כ. היה מספיק זמן למצוא פתרון טכנולוגי לזיהוי מאומתים שלא באמצעי לסיכול טרור". כתבה בטוויטר.


(אלי אבידר בריאיון לחדשות כיפה צילום: עמיאל ירחי).

כזכור השר הממונה על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה, אלי אבידר, תקף אמש  (ז') את ממשלת ישראל והעומד בראשה, במסגרת אירוע "שבתרבות" בצור הדסה. "לבנט יש מזל, ניתנה לו ההזדמנות להיות ראש ממשלה בממשלת שינוי והוא לא ממצה את הפוטנציאל שלו".

בהתייחס למצב הדמוקרטיה הישראלית תחת ממשלת בנט-לפיד, אמר אבידר: "ראינו כיצד הממשלה הקודמת בראשות נתניהו, וזה לא כל הממשלה זה נתניהו עצמו, דרס את הדמוקרטיה והכניס אותנו למצב מאוד מסוכן". לדבריו, "מצב הדמוקרטיה גרוע באותה מידה כמו שהוא היה קודם".

נזכיר כי כבר עם הקמתה, תקף אבידר את הממשלה. אבידר שקל להתפצל מישראל ביתנו, ולפעול באופן עצמאי, כך שלא יהיה מחויב למשמעת הסיע, זאת לאחר שסירב להצעתו של יושב הראש אביגדור ליברמן לכהן כשר במשרד האוצר. בתחילת אוגוסט, הוחלט כי ישמש כשר ללא תיק האחראי על התכנון האסטרטגי במשרד ראש הממשלה. עם מינויו לשר התפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי.

חברת הכנסת מירב בן ארי מסיעת יש עתיד צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי: " אין שום סיבה בנתוני התחלואה כיום לתמוך באיכוני שב"כ. שום סיבה."