יאיר לפיד מפתיע: "חוק ההתיישבות חשוב וציוני מהמעלה הראשונה"

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק אתרי התיישבות בהליכי הסדרה, הצעת החוק הפרטית שיזמה אורית סטרוק נתמכה על ידי 43 מול 55 שהתנגדו. מי שהפתיע בתגובתו היה שר האוצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 16:37 ו בכסלו התשפב

יאיר לפיד מפתיע: "חוק ההתיישבות חשוב וציוני מהמעלה הראשונה"
יאיר לפיד , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת דחתה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק אתרי התיישבות בהליכי הסדרה, התשפ"א-2021 של חברת הכנסת אורית סטרוק. בהצבעה שמית תמכו 43 מול 55 שהתנגדו. כזכור על הצעת החוק חתמו מחדש 44 חברי כנסת, והוא נועד להסדיר את מעמד המאחזים המיועדים להסדרה על ידי הממשלה. 

הצעת החוק נועדה לקבוע תוכנית הסדרה של שנתיים שבסופה יוסדרו הישובים הצעירים שכלולים בניהם בין היתר הישובים: אביגיל, חוות גלעד, ואש קודש. בנוסף עד לתום תקופת ההסדרה יזכו הישובים מהמדינה לשירותים הכוללים חשמל, מים, אינטרנט, ושירותים מוניציפליים מהמועצות. כמו כן, יוכלו לקבל ממשרדי הממשלה השונים סיוע בתשתיות ובהקמת מבני חינוך וציבור.

"חברי הכנסת שנעדרים מהמליאה, אני מתביישת בשבילכם. לפני שבועיים בחוק על כפאר קאסם חברי רע"ם הצביעו בעד". זעמה יוזמת החוק חברת הכנסת אורית סטרוק והמשיכה למחות כנגד חברי הקואליציה. "אז למה חברי הכנסת בקואליציה יכולים להרשות לעצמם להצביע העד חוק כפר קאסם אבל מיכל שיר, שרן השכל וצביקה האוזר צריכים להצביע נגד חוק ההתיישבות הצעירה? אפילו את המינימום הזה לא נותנים לכם?".

מי שהפתיע בעמדתו כלפי ההתיישבות הצעירה היה יאיר לפיד שאמר מטעם הממשלה כי: "נושא ההתיישבות הוא כמובן נושא מורכב, חשוב, לאומי, ציוני מהמעלה הראשונה " לאחר מכן הסביר לפיד מדוע הקואליציה יצאה כנגד החוק "ולפיכך אין מקום לעסוק בו בהצעת חוק פרטית. הוא עניין לממשלה להתכנס לחשוב ולקבל החלטות." ח"כ סטרוק השיבה שכבר יש הצעת חוק מוכנה על המדף שהוגשה ע"י בני גנץ ושאלה "למה היא לא עולה בממשלה?".


"258 ימים אחרי ההתחייבות שההחלטה הראשונה שהממשלה תקבל היא הסדרת ההתיישבות הצעירה, מפילה הקואליציה את הצעת החוק שביקשה לאפשר לנו ולילדים שלנו לחיות כמו בני אדם." אמרו בפורום ההתיישבות הצעירה "לא עוזרות לנו המילים היפות שמרעיפים עלינו נציגי הימין בממשלה. מילים יפות לא מחממות את הילדים שלנו בלילות הקרים ולא מזרימות מים לברזים שלנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן