יאיר לפיד על ארגוני הטרור: "יש שם אנשים טובים מאוד ואנשים רעים מאוד"

ראש הממשלה החליפי ויו"ר יש עתיד דיבר בפתח ישיבת הסיעה והתייחס להכרזה של גנץ על ארגוני הטרור, להעברת התקציב הקרבה, וליחסים בתוך הקואליציה: "זו לא ממשלה עשרה אחוז ימינה או עשרה אחוז שמאלה - זו ממשלה מאה אחוז לטובת אזרחי ישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/10/21 15:01 יט בחשון התשפב

יאיר לפיד על ארגוני הטרור: "יש שם אנשים טובים מאוד ואנשים רעים מאוד"
יאיר לפיד, צילום: Oliiver Fitoussi/Flash90

יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת הסיעה להצבעות על התקציב שמתקרבות והבהיר: "אני רוצה רגע לנקות את כל הרעשים ולהתמקד בעיקר: התקציב יעבור. הקואליציה עובדת. חלק גדול מהקשיים, זה כי אנחנו מתעקשים לטפל בדברים שלא טיפלו בהם עשר שנים".

"כשאתה מטפל בדברים, יהיו ויכוחים", הוסיף ראש הממשלה החליפי, "יהיו אינטרסים מנוגדים. הדרך היחידה להימנע מוויכוחים, זה לא לעשות כלום. יש מחיר לעשיה, אבל אנחנו מוכנים לשלם אותו. זו לא ממשלה עשרה אחוז ימינה, זו לא ממשלה עשרה אחוז שמאלה, זו ממשלה מאה אחוז לטובת אזרחי ישראל. זו ממשלה פטריוטית, ופטריוטים לא בורחים מבעיות, הם מטפלים בהן".

"לגבי הארגונים אני לא רוצה להגיב על דברים שנמצאים בליבת הביטחון הישראלי", אמר שר החוץ והדגיש כי, "משרד הביטחון, החוץ וראש הממשלה מתאומים מול העולם, גם עדכנו מדינות אירופאיות שקשורות לארגונים ועל הבעייתיות שלהם. נמשיך לפעול ביחד. הוצג בפניי החומר המודיעיני, וזו החלטה נכונה שצריכה הייתה להיעשות". לפיד המשיך ואמר כי, "בארגונים האלה יש אנשים טובים מאוד ויש אנשים רעים מאוד, והאנשים הרעים מנצלים את הטובים מאוד לקידום טרור ולכך מדינת ישראל מחויבת להילחם". 

בתשובה לשאלה האם הוא תומך בהקמת יחידות הדיור בשטחים כפי שהכריז שר השיכון זאב אלקין, הבהיר לפיד כי, "אין בנייה ב-E1. כשהממשלה הזו הוקמה היא קבעה עיקרון - בלי התנחלויות חדשות, יהיה גידול טבעי, אנשים נולדים צריכים לחיות איפשהו. אני אתמול טיפלתי בזה שבפעמים הבאות שיהיה דיון על בנייה אני אהיה ביחד יחד עם שר הביטחון שזה בתחום אחריותו ועם ראש הממשלה כדי לוודא שהדברים נשמרים כפי שההסכמים נכתבו. אני חושב שצריך להרחיב טיפה את המעגל ולוודא שעובדים על פי ההסכמים שיש בין כולנו. הבנייה שאושרה הפעם הייתה גם לפלסטינים". 

יו"ר יש עתיד נשאל למי התכוון בנאומו בטקס הזיכרון ליצחק רבין ז"ל כשטען כי צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר נמצאים בכנסת וענה: "לכו תבדקו מי היה באזכרה של הרב כהנא, אלו שהיו שם", אמר לפיד והבהיר כי, "אני מאוד שלם עם הנאום הזה. זה לא היה נאום נגד הציונות הדתית. אני מדבר נגד בן גביר, שהוא לא הציונות הדתית ולא ימין והוא לא ציוני. הוא איש קיצוני שגורר אותנו למקומות קיצוניים ואנחנו נתייצב לזה בכל הכוח".

לשאלה האם יש לקואליציה מועמד חדש לתפקיד יו"ר הסוכנות במקומו של השר אלעזר שטרן ענה לפיד בחיוב והבהיר כי הוא לא מתכוון לחשוף במי מדובר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן