"לקחת את הילדים ולהעביר אותם למשפחות אומנה": מוסי רז מוצא פתרון להתיישבות הצעירה

סערה לאחר שהצעת החוק של חבר הכנסת סטרוק להסדרת ההתיישבות הצעירה נפלה. בראיון הבוקר אומר חבר הכנסת ממרצ שצריך לפנות את הילדים מבתיהם, "כדי שלא יסבלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/21 11:35 ה בכסלו התשפב

"לקחת את הילדים ולהעביר אותם למשפחות אומנה": מוסי רז מוצא פתרון להתיישבות הצעירה
מאהל ההתיישבות הצעירה, צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

בדיון שנערך בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון, החליטה הוועדה לדחות בארבעה חודשים את הצעת החוק של חברת הכנסת אורית סטרוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. היום (ג') התקיים דיון בנושא התנאים של 12 אלף הילדים ביישובים הללו.

בראיון שנתן חבר הכנסת מוסי רז ממרצ לגל"צ, אמר: "הם הקימו ישובים איפה שהם רצו וזה גרם לחיילים בצה"ל להיהרג בהגנה על המקומות האלה". בהתייחס לדבריו של איתי זר, חבר הנהגת פורום ההתיישבות הצעירה, הוסיף רז: "כדי שלא יסבלו, שירותי הרווחה צריכים לקחת את הילדים שלו ולהעביר אותם לישראל - שיגורו אצל משפחות אומנה".

ח"כ מוסי רז

ח"כ מוסי רז צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"שירותי הרווחה צריכים להוציא את הילדים מהבית של מוסי רז כדי שלא יהפכו לאנשים בזויים כמוהו", הגיבו בפורום ההתיישבות הצעירה לדבריו של רז. גם יושבת הוועדה לזכויות הילד, מיכל שיר, הגיבה ואמרה: "יו"ר הוועדה לזכויות הילד ח״כ מיכל שיר: בשעה האחרונה שמעתי אמירה מקוממת של פוליטיקאי הטוען שהרווחה צריכה להוציא ילדים ממאחזים בלתי חוקיים מביתם ולהעבירם למשפחות אומנה בישראל".

"אין לי שום ציפיות ממוסי רז", אמרה יו"ר סיעת הציונות הדתית, חברת הכנסת אורית סטרוק. "שאידיאולוגית תומך בפינוי, הרס וחורבן של ההתיישבות הצעירה והותיקה גם יחד.
הציפיות שלי הן מנפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער, זאב אלקין וחבריהם שאמורים להיות מחויבים להתיישבות הצעירה, הבטיחו לה הבטחות, והיום מפנים לה עורף". 

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב בציוץ בטוויטר: "אז השותף הבכיר של בנט ושקד קורא לשירותי הרווחה להוציא את ילדי המתיישבים מהוריהם ולשלוח אותם למשפחות אומנה בתחומי ישראל הקטנה. שמאלנים מטורללים בשולי המחנה תמיד היו. בנט ושותפיו הפכו אותם ואת עמדותיהם ההזויות למרכז קבלת ההחלטות וההנהגה במדינת ישראל. תודה נפתלי. תודה איילת".

רז הבהיר את דבריו לאחר הסערה: "בדיגיטל של גל"צ מסתובב ציטוט פייק שלא נאמר על ידי מעולם. איתי זר שאל אותי מה לעשות כדי שילדיו לא יסבלו יותר מחוסר השירותים. הצעתי לו לעבור עם ילדיו לתוך גבולות ישראל – או להעבירם למשפחת אומנה". הוא הוסיף: "כמובן שלא התייחסתי לכלל המתנחלים ודיברתי בגוף יחיד ולא כפי שמופיע באתר גלי צה"ל. מצפה מגל"צ למחוק את הציטוט ולהתנצל". יחד עם זאת, בהקלטת התוכנית ניתן לשמוע היטב כי חבר הכנסת ממרצ אכן אמר את הדברים.