הממשלה לא נאבקת על שטחי C | סטרוק: "שרי הימין שותקים ולא מתעניינים"

במסגרת ההסכם הקואליציוני של מפלגת תקווה חדשה, הוקצו למנהל האזרחי 50 פקחים ייעודיים ל"מערכה על שטחי C" ביהודה ושומרון. ממענה לשאילתא של אורית סטרוק עולה, כי רק 20 פועלים לאכיפת בנייה פלשתינית בלתי חוקית - היתר הועברו למשימות אחרות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/11/21 08:51 כו בחשון התשפב

הממשלה לא נאבקת על שטחי C | סטרוק: "שרי הימין שותקים ולא מתעניינים"
בנט על רקע ח'אן אל-אחמר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת אורית סטרוק ביקשה לעקוב אחר מימוש הסעיף בהסכם הקואליציוני של תקווה חדשה, לפיו על שר הביטחון להבטיח את האינטרס הלאומי בשטחי C. לשם כך נכתב בהסכם, יוקצו לשר תקני כח אדם ייעודיים במינהל האזרחי שיעסקו במניעת ההשתלטות של הרשות הפלשתינית על השטח.

בחודש יולי פנתה סטרוק לסגן שר הביטחון אלון שוסטר במליאת הכנסת וביקשה לדעת כיצד מנוהלת המערכה על שטחי סי. תשובת שוסטר היתה שטרם הוקצו תקנים לצורך כך. לאור תשובה זו פנתה חברת הכנסת מהציונות הדתית לשר האוצר אביגדור ליברמן וביקשה לדעת מתי יוקצו התקנים הייעודיים.

השאילתא |

השאילתא | צילום: ללא

מתשובת שר האוצר עולה כי למנהל הוקצו 50 תקני כח אדם לניהול המערכה על שטחי סי, אבל 30 מהם הוסטו והועברו למשימות אחרות שאינן קשורות למערכה נגד ההשתלטות של הרשות הפלשתינית על השטח.

השאילתא

המענה | צילום: ללא

הבוקר (ב') מסרה סטרוק בתגובה: "ערב הקמת הממשלה הזהרתי אישית את בנט, סער, שקד ואלקין שאסור לתת את משרד הביטחון לשמאל, משום שבמערכה על שטחי סי הפלשתינים כל הזמן מתקדמים ואנחנו כל הזמן נסוגים. אמרתי להם שאם המערכה על שטחי סי לא תנוהל - אז אין צורך בהסכם מדיני כדי שתהיה נסיגה, מספיק הסכם קואליציוני. התחננתי בפניהם שיקחו את משרד הביטחון והבהרתי להם שאם הם לא לוקחים אותו - אנחנו מאבדים את ארץ ישראל".

סטרוק הוסיפה ואמרה לשרים כי במקום לקחת את משרד הביטחון, הם הכניסו סעיף בהסכם הקואליציוני שמחייב את שר הביטחון לנהל את המערכה על שטחי סי, ומקצה לו תקנים לשם כך.

"עכשיו כולנו רואים מה קורה: התקנים של שטחי סי מועברים לצרכים אחרים, המערכה לא מנוהלת, ושרי הימין שותקים, לא מתעניינים, לא בודקים, לא מגיבים וכלל לא לוחצים. אני קוראת לשרי הימין להתעורר ולקחת אחריות. הנסיגה הזו היא בגללכם ועל מצפונכם".


(המערכה על שטחי C)

בתנועת רגבים דורשים מהשרים גדעון סער וזאב אלקין, לעמוד על יישום ההסכם הקואליציוני ולפעול לעצירת ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על שטחי C: "מדינת ישראל מתנהלת כמו שטעטל ולא כמו מדינה", אמר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועה. "יש פה אירוע אסטרטגי להשתלטות על מאות אלפי דונמים של אדמות ישראליות. אירוע שמנוהל על ידי יישות מדינית זרה, בעזרת תקציבי עתק מאירופה".

"לא ייתכן שהפתרון של גנץ ואלקין זה לזרוק מספר מצומצם של תקני פיקוח, ואת היתר להעביר למשימות אחרות. זה אירוע שמדינת ישראל צריכה להגיב אליו באופן רב מערכתי, ולא כמו שטעטעל".