נשות הכותל בפניה לבר לב ולמפקד מחוז ירושלים: "היום בו יישפך דם בכותל - קרוב מתמיד"

בפניה לשר ליטחון פנים ולמפקד המחוז טוענות נשות הכותל, כי ההסתה כנגדם בתקופה האחרונה עלולה לגרום לשפיכות דמים, וכי הן דורשות כי תתוגבר ההבטחה עליהן בתפילה הקרובה בראש חודש כסליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 12:03 כא בחשון התשפב

נשות הכותל בפניה לבר לב ולמפקד מחוז ירושלים: "היום בו יישפך דם בכותל - קרוב מתמיד"
אישה תוקעת בשופר. ארכיון, צילום: פלאש 90

נשות הכותל פנו היום לשר לביטחון פנים עמר בר לב ולמפקד מחוז ירושלים תנ״צ דורון תורג׳מן, בבקשה להדק עליהן את השמירה בתפילת ראש חודש כסלו, שתיערך בשבוע הבא. במכתב ששלחו, מציינות נשות הכותל את האווירה הציבורית הקשה והמסיתה של הימים האחרונים, אווירה שלטענתן עלולה להביא לשפיכות דמים. 


להורדת הקובץ .

עוד נכתב ״בחודשים האחרונים היינו חשופות לאלימות מפחידה בכותל המערבי, אשר רק הולכת ומחריפה מחודש לחודש" במכתב מביאות נשות הכותל דוגמאות למחאות אלימות לטענתן של המגזר החרדי כנגד מתווה הכותל כהוכחה לאלימות העלולה להתפרץ.

 

בין היתר הזכירו את השלטים שנתלו ברחבי העיר שקראו לציבור להתכנס ולהילחם במתווה הכותל, ולפליירים שחולקו על הפגנות שונות ברחבי הארץ ובהם קריאה להילחם במתווה הכותל, דבר שלטענתן משלהב את היצרים ועלול לגרום לאלימות, במכתב מוזכרים גם חברי הכנסת החרדים כמסיתים לאלימות כאשר הם מצהירים שיש לעשות הכל כדי לעצור את מתווה הכותל.

לסיכום הן כותבות, הלך העניינים בכותל ברור ביותר: נשות הכותל מופקרות לגורלן וחשופות לסכנה ברורה ומיידית״.  מנכ״לית נשות הכותל יוכי רפפורט חתמה את המכתב בבקשה להגביר את השמירה על נשות הכותל וכתבה ״אני פונה אליך בבקשה להורות לשוטרים הנמצאים במקום, כמו גם למאבטחי הקרן למורשת הכותל להדק את האבטחה על נשות הכותל ותומכיהן בכותל המערבי, הן בעזרת הנשים והן ברחבה המרכזית, שם מתפללים תומכינו הגברים״.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן