התפרעויות בתפילת ראש חודש בכותל המערבי

כמדי ראש חודש, גם הבוקר הגיעו נשות הכותל לתפילה ברחבה הקדושה. יו"ר מפלגת נעם, הרב דרור אריה שהגיע למקום טוען: "נשות הכותל החביאו ספר תורה בתוך השרותים ואין פוצה פה". נשות הכותל: "שקר מוחלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/19 10:16 א באב התשעט

התפרעויות בתפילת ראש חודש בכותל המערבי
נשות הכותל בתפילה הבוקר ברחבת הכותל המערבי, צילום: נשות הכותל

מתפללות מטעם נשות הכותל התכנסו בעזרת הנשים הבוקר (ו') לתפילת ראש חודש אב, שכללה מספר התפרעויות ברחבה. מי שהגיע למקום הקדוש הבוקר, הוא יו"ר מפלגת נעם, הרב דרור אריה שאמר: "אנחנו במפלגת נעם נשמור על קדוש הכותל, לכל אורכו ולכל רוחבו, הכותל הוא הלב שלנו, הכותל שמר עלינו ואנחנו נשמור עליו".

ענת הופמן, יו"ר הנהלת נשות הכותל אמרה הבוקר: "המניעים שלנו טהורים, אך למרות הרצון הכן שלנו בתפילה שמכבדת את המקום - אנו נאלצות להתמודד עם הסתה ושנאה כנגדנו מצד גורמים קיצוניים אשר השתלטו על הכותל. בשבילם ראש חודש אב איננו מועד לחשבון נפש אלא מועד קרוב לבחירות הכלליות לכנסת. במקום לגשר על מחלוקות, משתלחים ופוגעים במי ששונה מהם. אנחנו קוראות שוב למשטרת ישראל לפעול בנחישות נגד הפורעים ולהגן על תפילתנו כחוק".

יו"ר מפלגת נעם הרב דרור אריה הגיע הבוקר לתפילת ראש חודש אב בכותל המערבי בירושלים וטען כי נשות הכותל הטמינו ספר תורה בשירותים הציבוריים: "עם ישראל הגיע היום לכותל, להתפלל ולשמור על קדושתו ועל הנורמליות שלו, אנחנו מזועזעים, אנחנו מוחים על אוזלת היד של רשויות האכיפה, נשות הכותל החביאו ספר תורה בתוך השרותים ואין פוצה פה".

הרב אריה הוסיף ואמר: "עוצרים ילדה בת 12 שבאה להתפלל ואת נשות הפרובוקציה שפוגעות בנשים ומורידות כיסוי ראש בזה אף אחד לא מטפל. אנחנו קוראים לרשויות האכיפה לטפל בדברים ולאכוף את החוק".

מוקדם יותר פירסמה הקרן למורשת הכותל כי קבוצת הנשים הרפורמיות מנתה כ-20 נשים בלבד. בנוסף פורסם כי הנשים הפרו את נהלי המקום, וכי אחת הפעילות הסירה את כיסוי הראש של אישה אורתודוקסית.

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל מסר: 'התנהלות המשטרה ואנשי הקרן למורשת הכותל היום ברחבה היא מחפירה ודורשת חקירה מיידית. רפורמיות שדוחפות ומציקות למתפללות ואפילו מורידות כיסוי ראש לנשים שבאות להתפלל! מעצר של ילדה מתפללת תמימה רק כדי 'לאזן את התמונה'!  לא יתכן שנשים שמגיעות לכותל צריכות להישמר מהתפרעויות והורדת כיסויי ראש כאילו היו במשטרים אפלים. את התשובות צריכים לתת רב הכותל ומפקד המחוז'.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן