כמדי ראש חודש: סערה סביב תפילת נשות הכותל

על פי ארגון נשות הכותל, כמאתיים נשים הגיעו לתפילת ראש חודש המסורתית של הארגון ברחבת הכותל המערבי. מהקרן למורשת הכותל נמסר כי המתפללות ניסו להכניס במרמה ספר תורה לרחבה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/12/19 08:35 א בטבת התשפ

כמדי ראש חודש: סערה סביב תפילת נשות הכותל
תפילת נשות הכותל, הבוקר, צילום: נשות הכותל

ראש חודש טבת הבוקר (א'), ועמו הסערה הקבועה סביב תפילת 'נשות הכותל', ברחבת הכותל המערבי. מהארגון נמסר כי "נשות הכותל הקדישו את תפילתן הבוקר לרפואתם ושלומם של נפגעי פיגוע הדקירה במונסיי, ניו יורק. יוכי רפפורט, מנכ"לית הארגון, אמרה: "מאחלות רפואה שלמה לנפגעים ומתפללות שלא תהיה עוד גזענות ופשעי שנאה".
עוד מסרו בארגון כי בתפילת נשות הכותל לרגל ראש חודש טבת וחנוכה השתתפו הבוקר כ-200 נשים. 

מנגד, בקרן למורשת הכותל אומרים הבוקר כי הנשים שהגיעו הבוקר לתפילה "פנו לתייר תמים, וביקשו ממנו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי". על פי ההודעה, התייר נתפס בכניסה עם ספר תורה.

בקרן למורשת הכותל מסרו מספרים שונים, ואומרים כי לתפילת ראש חודש הגיעו כ- 1,000 מתפללים אורתודוקסים וכ- 30 נשים מקבוצת נשות הכותל.

הקרן למורשת הכותל המערבי מסרה כי נעשתה פניה ע"י היועץ המשפטי לממשלה בעקבות פעילות של נשות הכותל בחג החנוכה, מכיוון שבערב חג החנוכה פרסמו נשות הכותל הודעה לתקשורת, ובה קראו לנשות ציבור אשר הוזמנו להדלקת הנרות המסורתית בכותל המערבי להימנע מהשתתפות בטקס. הן ציינו בהודעה כי המדובר בשרה ח"כ מירי רגב, בשרה ח"כ גילה גמליאל, סגנית השרה ציפי חוטובלי ועוד. זאת בנוסף לפניות אישיות אליהן. בקרן אומרים כי "כל העת למול מאמצים אדירים שמושקעים על מנת להותיר את הכותל כמקום משותף ומאחד לכל שבטי ישראל, פועלת קבוצה קטנה וקיצונית זו בכל דרך על מנת לזרוע מהומה ופילוג וחג חנוכה זה הוא עדות נוספת לכך!"

בתגובה מסרו בארגון נשות הכותל: "כידוע, רב הכותל אינו מאפשר לנשים להשתמש במאות ספרי התורה הנמצאים ברחבת הכותל לשימוש ציבורי, ולכן לא נותרת בידינו ברירה אלא להביא ספר משלנו. 
לצערנו, גם החודש מאבטחי הכותל המערבי בהוראת רב הכותל, מנעו מאיתנו מלהכניס ספר תורה לעזרת הנשים בכותל, כאילו מדובר בפצצה. 
אנחנו נמשיך לעשות כל חודש מאמצים כדי להכניס ספר תורה, עד שננצח גם בזה". 

התפילה בכותל המערבי, הבוקר

התפילה בכותל המערבי, הבוקרצילום: מרכז ליב"ה

במטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל מספרים הבוקר על כאלף מתפללים ברחבה. המארגנים מספרים שלתפילה החגיגית שהתקיימה הבוקר לכבוד ראש חודש ולכבוד החנוכה הגיעו המתפללים מכל רחבי הארץ, אחד מהם סיפר: "הגענו במיוחד מהדרום כדי להשתתף בתפילה המיוחדת, מרגש לראות את ההמונים שמתקבצים מכל הארץ כדי לחזק את קדושת הכותל, דווקא בחנוכה". 

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל מסר: "מעל אלף איש שהגיעו הבוקר לרחבת הכותל ממשיכים בימי חנוכה את דרך החשמונאים, להמשיך ולשמור על הקדושה והטהרה על יד שריד בית מקדשנו ולא לאפשר לאותו קומץ שממשיך להפר את החוק ומנסה לפגוע במסורת ישראל ולחלל את קדושת המקום".