מעשה בספר תורה אורבך בביקורת על קריב: "מעשה מתגרה מבזה ופוגע" | פרוש: אמשיך במחאה עד שתעוף מהכותל

קריב ניסה להכניס ספר תורה לתוך עזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי בניגוד לסטטוס קוו ועורר מהומה, חבר הכנסת פרוש מחה בקריאת תהילים קולנית במהלך ועדת החוקה אורבך גינה: מעשה פוגע ומבזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/21 12:41 א בחשון התשפב

אורבך בביקורת על קריב: "מעשה מתגרה מבזה ופוגע" | פרוש: אמשיך במחאה עד שתעוף מהכותל
סדרנים מנסים להוציא את חבר הכנסת פרוש, צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בוקר לא שקט ברחבת הכותל המערבי, כמדי ראש חודש התרחשו ברחבת הכותל מניינים חגיגיים לרגל היום, השקט, אך השלווה הופרה לאחר שחבר הכנסת גלעד קריב ניסה להכניס ספר תורה אל תוך עזרת הנשים לטובת קבוצה של נשות הכותל שהתפללה בעזרת הנשים, וזאת לטענת הקרן למורשת הכותל נעשה בניגוד מפורש להוראות משרד המשפטים. 

לטענתן הקרן למורשת הכותל, נציג של הקרן פנה אל ח"כ קריב עם הגעתו וביקש ממנו שלא לנקוט בצעד זה ולא להשתמש בחסינותו וזאת כדי לאפשר תפילה רגועה ושלווה ברחבת הכותל המערבי, כאשר באותה שעה התקיימה במקביל תפילה של מאות רבות של מתפללות ומתפללים אורתודוקסים, ובתוכם כ-20 נשים שבאו במסגרת אירוע קבוצת נשות הכותל.

ח"כ קריב ענה לנציג  שהוא מכבד את פעילות הקרן למורשת הכותל אך הוא מתכוון לפעול על פי הבנתו. במסגרת זו, נכנס הח"כ לעזרת הנשים והעביר את ספר התורה לנשות הכותל ובעקבות כך נוצרה מהומה גדולה ברחבת הכותל.

בקרן הדגישו ואמרו "יצוין כי הקרן פעלה למנוע חיכוך באמצעות מתן שביל מיוחד לקבוצת נשות הכותל כדי למנוע חיכוך לפי הצעת משרד המשפטים וכן עשתה כל אשר אל ידה כדי להפריד בין הקבוצות ולמנוע חיכוכים מיותרים. הקרן כואבת על האירועים וקוראת לכל הגורמים להניח למחלוקות ולאפשר את הכבוד הראוי למקום הקדוש".

בתגובה למעשיו של ח"כ גלעד קריב מחה חבר הכנסת פרוש מיהדות התורה כנגד ח"כ הכנסת קריב, כאשר החל לקרוא בקול את פרקי שיר למעלות בקול במהלך דיון של ועדת חוק חוקה ומשפט, יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב הכריז על הפסקה בדיון על חוק הרגולציה לאחר שח"כ מאיר פרוש חזר וקרא את אותם פרקים ללא הפסקה.

קריב אמר לחברי הועדה "אנחנו מכבדים את זכותו של ח"כ פרוש למחאה. לכן נצא להפסקה כדי שיוכל להשלים את הקריאה ואנחנו מקווים שח"כ פרוש יישאר גם לאחר מכן לדיון הענייני בחוק הרגולציה, ח"כ פרוש מצדו המשיך בקריאת פרקי התהילים גם במהלך ההפסקה. 

ח"כ פרוש שיצא לאחר מכאן מהאולם אמר "אמשיך במחאה הזו עד שלא תעוף מהכותל. אתה לא תבוא לעזרת נשים ואני לא אבוא לפה",  היו"ר ח"כ קריב זכות המחאה של חברי הכנסת היא חשובה. הייתי הבוקר בכותל ואני שמח שחברי כנסת אחרים מנצלים את זכותם למחאה. חומות הוועדה לא נפלו ולפחות זיכו אותנו בכמה פרקי תהילים

גם בתוך הקאוליציה לא אהבו את המהלך של קריב, חבר הכנסת ניר אורבך בתגובה להתנהלותו של ח"כ גלעד קריב הבוקר בכותל אמר כי "‏הכנסת ספר התורה הבוקר לעזרת נשים בכותל, בניגוד לסטטוס קוו, היא מעשה מתגרה המבזה ופוגע ברגשותיהם של מגזרים.  מסע היח"צ של ח"כ גלעד קריב  הבוקר הוא תקיעת מקלות בגלגלי הממשלה". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן